ساکت ترین دوربین دار جهان





کالیبر : 9 در 39 م م مهمات زیر سرعت صوت SP-5 & SP-6
عمل : اتوماتیک با قابلیت انتخاب حالت آتش . عمل با فشار گاز
طول : 894 م م
طول لوله : 200 م م
وزن : خالی 2600 گرم ... پر با دوربین PSO-1 ش 3410 گرم
خشاب : 10 یا 20 تیره

VSS که مخفف Vintovka snaiperskaja spetsialnaya می باشد و به معنی تفنگ دوربین دار مخصوص است برای عملیات های ویژه طراحی شد. این اسلحه که در TSNIITockMash یا انستیتو مرکزی طراحی ماشین آلات دقیق توسط تیمی به رهبری پتر سردیوکوف طراحی شد قرار است جایگزین بعضی از کلاشنیکف ها و آکا-ام هایی شود که به ساکت کننده مجهز می شدند تا در عملیات های ویژه شرکت کنند از جمله عملیات های SpetNaz و کی جی بی و ام وی دی.
برای بدست آوردن قدرت نفوذ به جلیقه های ضد گلوله سازنده سلاح می بایست از گلوله هایی با سرعت زیر صوت و همانند گلوله ی 7 ممیز 62 صدم در 39 م م منتها با کالیبر 9 م م استفاده کند. گلوله های جدید مورد استفاده در این سلاح بلند و سنگین هستند ( حدود 16 گرم ) و در دو مدل معمولی SP-5 و ضد زره SP-6 استفاده می شوند.
جدیدترین مرمی های ساخته شده برای این سلاح دارای یک هسته از جنس فولاد فشرده هستند که از فاصله های حتی بیش از 300 یا 400 متر می توانند از تمامی انواع جلیقه های ضد گلوله عبور کنند. این سلاح از سال 1980 به خدمت گرفته شده و به طور بسیار گسترده در چچن بر علیه جدایی طلب ها استفاده شد.
معروفیت VSS بیشتر به خاطر قابلیت های پنهان کاری اش در عین قدرت نفوذ عالی با مرمی های سنگین است. اما برد مفیدش به 400 متر محدود شده است.

اسلحه VSS با فشار گاز مسلح می شود و قابلیت انتخاب حالات شلیک را دارد. پیستون گاز بلند این سلاح بر روی لوله قرار گرفته و گلنگدن چرخشی دارای گیره ها و قفل هایی در دریافت کننده است ( بالای محل اتصال خشاب ) که برای مقاومت بیشتر به روش ماشین کاری ساخته می شوند. سیستم ماشه سلاح مستقیما از اسلحه AK-47 برداشته شده است. کلید ضامن و دسته مسلح کننده سلاح شبیه به اسلحه های سری AK هستند ولی برگه ناظم آتش یک دکمه اهرم صلیبی است که در محافظ ماشه در پشت ماشه قرار دارد.

لوله در قسمت جلو دارای مجموعه ای از سوراخ های ریز است که در داخل شیارها مته کاری شده اند و مستقیما به ساکت کننده سلاح میرسند. ساکت کننده یک قسمت اصلی سلاح شناخته می شود و برای نگهداری و یا حمل می توان آن را از سلاح جدا کرد. شلیک با سلاح بدون ساکت کننده به قطعات سلاح آسیب شدیدی می رساند... به همین دلیل حتی وقتی که نیاز نیست باید با ساکت کننده آتش کرد.سیستم استاندارد هدف گیری آن شامل ریل های جانبی در کنار دریافت کننده است که معمولا دوربین چهار ایکس مدل PSO-1 را بر روی آن سوار می کنند که مخصوص شلیک با مهمات 9 در 39 م م است. هر نوع دوربین یا تجهیزات دید در شب دیگر هم بر روی این ریل ها سوار می شوند. مگسک های آن هم که برای مواقع اضطراری مانند نبودن یا شکستن دوربین و غیره بر روی سلاح نصب شده اند شامل مگسک شکاف دار در عقب و تیغه ای در جلو است. مگسک عقبی برای فواصل تا 400 متر درجه بندی شده است.

قنداق چوبی اسکلت مانند آن ( تو خالی ) دارای تکه های لاستیک در ته آن است و می توان برای حمل یا نگهداری به صورت فشرده در فضای کم آن را از سلاح جدا کرد. تغذیه سلاح هم از خشاب های 10 یا 20 تیری است که از جنس پلیمر ساخته می شوند.
منبع :سایت دانشجو
نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1388/08/17 ساعت 09:23

قیمتش چنده؟

سلام نمیدونم مگه قصد خریدشو داری؟؟!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد