موشکهای "یاخونت" ایران



تحویل یک موشک پیشرفته روسی به ایران نگرانی مقامات اسرائیل را برانگیخته است.

روزنامه اسرائیلی اورشلیم پست با اعلام این خبر نوشت: "مقامات وزارت دفاع اسرائیل نگرانند ایران موشک ضد ناو خریداری شده از روسیه را به سوریه یا حزب الله لبنان تحویل دهد و این موشک در نبردهای آتی علیه نیروی دریایی اسرائیل مورد استفاده قرار گیرد."

این موشک با عنوان "یاخونت اس اس ان – ایکس – 26" یک موشک کروز ضدناو مافوق صوت است که با توان پرتاب از ساحل می تواند به اهداف دریایی در فاصله 300 کیلومتری اصابت نماید.

به گفته مقامات دفاعی اسرائیل "یاخونت" یک موشک عملیاتی و تاکتیکی است که امکان استفاده از آن علیه ناوشکن و ناو هواپیمابر وجود دارد.

یک مقام دفاعی اسرائیل گفت: "این موشک قطعا تهدیدی برای نیروی دریایی اسرائیل است و این نگرانی وجود دارد که از طریق ایران به سوریه و لبنان منتقل شود."

گفتنی است "یاخونت" حامل یک کلاهک 200 کیلوگرمی است که 5/1 متر بالاتر از سطح آب پرواز می کند و در نتیجه ردیابی و هدفگیری آن بسیار مشکل خواهد بود.

خاطرنشان می شود حزب الله لبنان در طول جنگ 33 روزه از موشک های پیشرفته برای منهدم سازی ناوهای جنگی اسرائیل استفاده کرد که به ادعای اسرائیلی ها این حملات با کمک ایران صورت گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد