وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد: انجام مراحل تعریف اولیه

ماهواره بشارت یک ماهواره مشترک با کشورهای اسلامی است که مراحل تعریف اولیه آن به پایان رسیده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر رضا تقی پور، در نشست مشترک میان وزارت ارتباطات و اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی که در موزه ارتباطات برگزار شد، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: پیشنهاد ساخت نخستین ماهواره مشترک کشورهای اسلامی از سوی ایران به کنفرانس کشورهای اسلامی ارایه شده است.
وی افزود: نام این ماهواره "بشارت" است و امیدواریم با پشتیبانی همه کشورها عضو این کنفرانس مراحل تکمیلی و ساخت آن نیز آغاز و اجرایی شود.
وی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید خاطر نشان کرد: دو سال پیش ایران نخستین ماهواره خود را که از طراحی تا ساخت و انجام دیگر مراحل نظیر ماهواره‌بر و ایستگاه های کنترل آن در داخل کشور و به دست متخصصان داخلی انجام شده بود را در مدار قرار داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این یک موفقیت بسیار بزرگ برای جهان اسلام محسوب می شود چرا که پیش از این تنها هشت کشور به صورت انحصاری این فناوری را در اختیار داشتند.
وی ادامه داد: امروز این انحصار به دست فرزندان اسلام شکسته شده و آماده ایم تا با کمال اشتیاق همه این دستاوردها را در قالب همکاری های فضایی در اختیار کشورهای اسلامی قرار می دهیم.
وی با اشاره به برنامه های فضایی تدوین شده در برنامه پنج سال آینده گفت: ایران برنامه های کاملی را در این حوزه تدوین کرده که ساخت و پرتاب ماهواره های مخابراتی و رادیو و تلویزیونی از جمله آن ها محسوب می شود.
دکتر رضا تقی پور تأکید کرد: این فناوری ها از نوع فناوری های گران محسوب می شوند که امروز ایران توانسته است از نظر تخصص و دانش فنی به این فناوری ها دست پیدا کند.
وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک جهان اسلام با اتحاد و همکاری های فنی و اقتصادی در زمینه فناوری های فضایی به قطب مستقلی در این بخش تبدیل شود.
بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه مفصل غرب برای فتح فرهنگی جهان، گفت: غرب برای تهاجم فرهنگی برنامه بزرگی دارد که مرحله به مرحله در حال پیاده سازی است.
وی خاطر نشان کرد: می بایست با استفاده از فناوری های روز و با استفاده از ابزارهای فرهنگی نسبت به توسعه معارف اسلامی اقدام شود تا بتوانیم به کمک آن و انجام فعالیت های دیگر، مهندسی معکوس روی مهندسی فرهنگی طراحی شده از سوی غرب را پیاده کنیم.
دکتر رضا تقی پور، تصریح کرد: امروزه شبکه ها و تجهیزات ارتباطی یکی از ابزارهای بسیار موثر در انتقال پیام های فرهنگی محسوب می شود.
وی ادامه داد: توسعه بصیرت و ایجاد انگیزش در جوامع اسلامی و توسعه معنویت و آنچه در آموزه های دین مبین اسلام به آن بسیار تأکید شده از دیگر فعالیت هایی است که می توان در این حوزه انجام داد.
انتهای پیام

نظرات 1 + ارسال نظر
رها 1389/10/04 ساعت 00:43 http://sevenzp.blogfa.com

سلام...مرسی که اومدی وبلاگم...ممنون از نظرت...وبلاگت جالب اما سخته...راستش اصلا دوست ندارم توی دنیا اثری از جنگ و سلاح و ...باشه البته می دونم از حقیقت تلخ این روزها نمی شه فرار کرد....موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد