X
تبلیغات
رایتل
X
تبلیغات
رایتل

مانور :


سوخو-47 در سرعت های زیر سرعت صوت نیز چالاکی زیادی دارد . توانا بودن در تغییر کردن و دگرگون شدن مسیر پرواز و زاویه ی حمله در جنگ وهمچنین حفظ قابلیت مانور در سرعتهای مافوق صوت در زمان تغییر مسیر نیز یکی دیگر از ویژگی های این جنگنده است . سوخو-47 قادر به شتاب گرفتن تا 1,6 ماخ و تحمل ارتفاعی در حدود فشار 9- جی است.
بیشترین مقدار چرخش در جنگنده های جهان  و محدودیت کمتر و مسافت بالاتر و همچنین نداشتن محدودیت درشلیک موشک ها  در سرعت های بالا , اینها معیارهای مهمی در حمله های برتری هوایی هستند . سوخو-47 قابلیت مانور خیلی بالایی دارد و اینها هستند که این جنگنده را در نهایت زوایای حمله کردن کنترل می کنند . چرخش زیاد این جنگنده نکته خیلی مهمی در جنگهای نزدیک ( داگ فایت ) و حلقه زدنهای معمولی و بزرگ است , مخصوصا در زمانی که در جنگ هوایی درون منطقه ی عملیاتی مواجه می شوید با انفجار متوالی هدف هایتان ان هم در مناطق متفاوت , این چرخش های بزرگ به خلبان این اجازه را میدهند تا جنگنده را به سرعت به سوی هدف بعدی قرار داده تا شلیک تسحیلات اغاز شود . مثل بیشتر جنگنده ها که  با سیستم کنترل با سیم هدایت می شوند . سوخو-47 موفق به انجام مانورهایی در حال ثبات نیز شده است .

جنگنده هایی که بالهایشان رو به جلو است در مقایسه با جنگنده هایی که بالهایشان رو به عقب است در منطقه ی عملیا تی مشابه, توانسته اند امتیازاتی بدست اورند که عبارتند از:

                       لطفا ادامه مقاله را در ادامه مطلب مشاهده بفرمایید


  اگر اکانت جیمیل دارید ما را در گوگل پلاس  با کلیک بروی لینک زیرمحبوب کنید



1-      برا به پسای بیشتر
2-      قدرت بیشتر در انجام حرکات در داگفایت
3-      شعاع عملیاتی بیشتر در سرعتهای زیر صوت
4-      بهتر بودن حالت مقاومت در حالت استل ( از حرکت انداختن موتور برای مدت
کوتاهی به منظور گیج کردن موشکها و یا موفقیت در داگفایتها ) و همچنین
تقویت حالت ضد چرخش برای نسبت به برا به پسا
5-      بهتر بودن پایداری جنگنده در زوایای حمله ی بالا
6-      کمترین سرعت پرش
7-      تیک اف ( بلند شدن هواپیما ) و نشستن در باند کوچکتر

بدنه :

بدنه ی سوخو-47 به صورت بیضی شکل و اسکلت جنگنده اساسا  تشکیل شده از
الیاژهای الومینیوم و تیتانیوم به همراه 13% از مواد کامپوزیتی , رادار و
انتن جنگنده در قسمت جلویی قرار دارند . این جنگنده دارای یک سطح افقی به
منظور بوجود اوردن نسبت برا به پسا و نیروی ضد چرخش است .



بالها :


بالهای رو به جلویی که در وسط جنگنده قرار گرفته اند ( به منظور برا به پسا ) به جنگنده شکل و ظاهر غیر معمولی را میدهند , این ظاهر باعث شده است تا اسم های مستعاری چون ( دیو و شیطان ) و ( قلاب سنگ ) را به این پرنده ی اهنین نسبت دهند . قسمت قابل توجهی از برا ( از جا کندن ) حاصل تولید بال رو به جلو است که در گوشه  هواپیما واقع شده اند , به این شکل

برا در مضیقه حالت استل نیست . شهپرها ( قسمت متحرک بال هواپیما ) بقایای اثر بخشی در بیشترین زاویه حمله هستند, همچنین در حفظ کنترل هواپیما هنگام وزش باد نقش بسزایی دارند . تقریبا 90%از جنس بالهای جنگنده از کامپوزیت تشکیل شده است . بالهای رو به جلوی وسطین دارای شیب نسبتا زیادی هستند که به شعاع عملیاتی زیاد جنگنده کمک می کنند. لبه هدایت کننده ی بالها نیز از مخلوطی نرم تشکیل شده است که توسط تخته های منحرف کننده  به لبه ها چسبانده شدند . قسمت متحرک بالها ( شهپرها ) روی لبه ی بالها قرار داده شده اند . ذوزنقه هایی که مربوط به قسمت ایرودینامیکی جنگنده هستند وصل شده اند به امتداد لبه ی بالهای هدایت کننده . در قسمت پایینی این جنگنده تسحیلات در داخل بدنه قرار می گیرند و در نتیجه این همه استرس و تنش فقط برای بالهای رو به جلو بود . چرخش هواپیما در حالی که خالی از تسحیلات بود احتیاج داشت به قرار گرفتن بالها در خلاف جهت هندسی دیگر جنگنده ها که بالهایشان رو به جلو بود , برای ساخت چنین     بال هایی باید پوسته هایی را که از مواد متفاوت ساخته شده بودند بر روی بالها کار بگذارند . با این وجود این جنگنده در ابتدا تنها میتوانست تا 1.6 ماخ سرعت بگیرد ولی به تازگی با بهتر کردن مدل قبلی و تجهیزتر کردن این جنگنده این رکورد شکسته شد . ولی این رکورد جدید مشخص نیست  که تا چه حد پیشرفت کرده است



 گردآوری :M.hosaini

مترجم: مهدی زمانی

ایمیل مترجم:mahdizamani97@gmail.com

 منبع: ماهنامه جنگ افزار

                    

                                                  




طبقه بندی:
ارسال توسط M H 18
آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
آمار