اینترنت بسیار پر سرعت ایران

مجتبی شکیب – کارشناس فن‌آوری اطلاعات – در گفت‌و گو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه چالش در حوزه اینترنت و شبکه‌های موجود در کشور حوصله را از سر به در می‌برد، اظهار کرد: سرعت اینترنت در داخل کشورمان به قدری پایین و بسترهای مربوط به آن به قدری ضعیف است که خود مسوولان نیز به این موضوع واقف‌اند و برای پوشاندن آن به امیدوار کردن کاربران و مردم با وعده‌های خود دست زده‌اند.

وی گفت: اگر در کشوری تمامی بسترهای اینترنتی و ارتباطی فراهم باشد نه به گونه‌ای در حد عالی موجود در سطح کشورهای پیشرفته بلکه در حد رفع نیاز، به هیچ عنوان هر روز از این موضوع دم نخواهیم زد که تا چند ماه آینده یا تا پایان سال خبرهای خوشی در این باره خواهیم شنید.

این کارشناس فن‌آوری اطلاعات که بهره‌مندی از ارتباطات پرسرعت اینترنتی را از جمله حقوق اولیه کاربران ایرانی می‌داند، معتقد است که در حال حاضر تمامی مشاغل و تجارت‌ها بر بستر اینترنت انجام می‌شود و بر این اساس اگر کشوری از حداقل‌های مورد نیاز برخوردار نباشد، دچار مشکل خواهد شد و ممکن است آثار آن در بلندمدت گریبان‌گیر کشور شود.

او خاطر نشان کرد: امنیت شبکه‌های داخلی و اینترنت نیازمند دسترسی‌های گسترده به شبکه جهانی و یا منطقه‌ای است که ما در حال حاضر چنین دسترسی را محقق نساخته‌ایم.

شکیب گفت: پیش‌نیاز دسترسی‌های فراگیر و گسترده به اینترنت و شبکه‌های جهانی، نیازمند فرهنگ‌سازی و فراهم آوردن زمینه‌های لازم است تا این احساس در مردم شکل بگیرد که دوری از فضای سایبر به همان اندازه می‌تواند خطرناک باشد که وابستگی بیش از اندازه به آن.

این کارشناس مباحث اینترنتی بسترهای آموزشی حال حاضر را عاملی در جهت کندی ضریب نفوذ اینترنت دانست و در ادامه ابراز کرد: امیدوارم روزی اینترنت پرسرعت مگابایتی که حق تمامی مردم است، در دست هم‌وطنان عزیز باشد و ما نیز به جای اینکه صحبت از اینترنت داغ دل‌مان را تازه کند، فرصتی برای اظهارنظرهای فنی و راهبردی برای پیشرفت کشور داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد