حمله طرفداران قذافی از خاک الجزایر

در لیبی نگرانی‌ها از پیکار طولانی مدت با مدافعان قذافی افزایش می‌یابد. طبق اعلام شورای انتقالی لیبی روز یکشنبه در پی حمله هواداران قذافی در ناحیه مرزی این کشور با الجزایر شش نفر از ساکنان منطقه کشته شدند.06625704 400

به گزارش مهرپرس و به نقل از دویچه وله: حمله‌ی برون مرزی طرفداران معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی به منطقه غدامس در مرز الجزایر و این کشور نشان‌دهنده تلاش برای جمع‌آوری نفرات و سازماندهی مجدد نیروها از سوی هوادارن دیکتاتور پیشین لیبی است. این حمله دست‌کم شش کشته برجای گذاشت. به نظر می‌آید که مدافعان قذافی خود را برای مبارزه طولانی مدت آماده می‌کنند.

روز یکشنبه (۲۵ سپتامبر / ۳ مهر) نیروهای شورای انتقالی لیبی حملات گسترده خود را علیه شبه‌نظامیان هوادار معمر قذافی در شهر سرت، زادگاه دیکتاتور لیبی آغاز کردند.

آن‌ها موفق شدند در بسیاری از خیابان‌های این شهر پاسگاه‌های کنترل و نگهبانی خود را دایر کنند. طبق گزارش‌های رسیده هم‌زمان نیروی هوایی پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، با جت‌های جنگی مقر هواداران قذافی را به سختی مورد حمله هوایی قرار دادند.

شاهدان عینی از روز شنبه (۲۴ سپتامبر) از وخیم‌تر شدن اوضاع در شهر سرت خبر داده بودند. بنا به گزارش نیروهای شورای انتقالی لیبی در این میان بیش از ۱۳۰۰ خانواده شهر سرت را ترک کرده‌اند. بقیه ساکنان شهر به دلایل حملات پیایی روز را در زیرزمین خانه‌ها به سر آوردند.

در جریان درگیری‌های خیابانی در سرت میان هواداران قذافی و نیروهای شورای انتقالی لیبی روز شنبه ۷ نفر از مخالفان قذافی کشته شدند. هوادارن قذافی تلاش کردند که خود را به مرکز شهر برسانند. حملات خیابانی در سرت حدود ۱۵۰ تن زخمی نیز برجای گذاشت.

روز یکشنبه صدای انفجار از گوشه و کنار شهر سرت شنیده می‌شد و دود بسیاری از خیابان‌ها را پوشانده بود. از هفته پیش تا کنون این بزرگ‌ترین حمله مخالفان به شهر سرت محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد