پهپاد پیشرفته اسراییل

 

اِیتان (به عبری: איתן) نام هواپیمای بدون سرنشینی است که توسط صنایع هوافضای اسرائیل ساخته شده و اکنون در اختیار نیروی هوایی اسرائیل قرار دارد. این هواپیما می‌تواند در یک نوبت بیش از ۲۴ ساعت پرواز کند و سیستم‌های پیشرفته راداری را حمل کند. ایتان، واژه‌ای عبری و به معنای «با صلابت» است.

مشخصات فنی

ادعا شده‌است که هواپیمای ایتان می‌تواند در یک نوبت بیش از ۲۴ ساعت پرواز کند و می‌تواند تا خلیج فارس و آسمان ایران نیز برسد. اما برخی کارشناسان این ادعا را محل تردید دانسته و اظهار کرده‌اند این سامانه حتی برای گذر از فضای کشورهای عربی نیز دچار مشکل است

هواپیمای ایتان، ۵ تن وزن دارد و از هر پهپاد دیگری بزرگ‌تر بوده و طول بال‌های آن به درازای بال‌های بوئینگ ۷۳۷ است وزارت امور خارجه اسرائیل ادعا کرده‌است هواپیمای بدون سرنشین ایتان قادر است تا در ارتفاعات بالا (حدود ۱۵ کیلومتر) پرواز کند و هدف قرار دادن آن توسط ضد موشک را دشوار خوانده‌است. با این وجود، سیستم دفاع موشکی اس-۳۰۰ ، قادر است اهدافی تا ارتفاع ۲۷ کیلومتر را هدف قرار بدهد.

آشیانه و اسکادران

آشیانه هواپیماهای بدون سرنشین ایتان، پایگاه هوایی تل نوف اعلام شده‌استهم‌چنین اعلام شده که هواپیماهای ایتان به ناوگان سوم هواپیماهای بدون سرنشین، به نام «اسکادران ۲۱۰» خواهد پیوست

ماموریت‌ها

نیروی هوایی اسرائیل، برای اولین بار در جریان نبرد اسرائیل و حماس در غزه از هواپیمای بدون سرنشین ایتان استفاده کرد.

گرداوری : m.hosani
منبع : ویکی پدیا
   اگر این وبلاگ را مناسب میدانید با کلیک بر روی 1+ در سمت راست وبلاگ در گوگل ما را محبوب کنید

نظرات 3 + ارسال نظر

سلام من شما رو لینک کردم.
در ضمن ممنون که به کلبه ما سر زدی.
منم طرفدار رندی هستم ولی قبلنا طرفدار ریمیستریو بودم.

سلام
چقدر خسته کننده ۲۴ ساعت با یه هواپیمای ....
اونم با کلی استرس که نکنه نفلت بکنن
همون بهتر که سرنشین نداره
من که اصلا دوست ندارم سوارش بشم
ولی خوب اگه یکیشو داشته باشم بد نیست
واسه فضولی خوبه

مهسا 1390/08/23 ساعت 23:30 http://fekreajib.blogsky.com

سلام ..بله منم از وبتون دیدن کردم جالب بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد