ویدیو پدافند TUNGUSTA-M1

در این ویدیو شما نحوه شلیک این پدافند کارا رو خواهید دید پیشنهاد میکنم ببینید جالبه

ویدیو درگیری نیروهای کانادایی در افغانستان

 در این ویدیو شما درگیری نیروهای کانادایی و پاکسازی مناطق مشکوک رو در افغانستان مشاهده میکنید

پیشنهاد میکنم ببینید جالبه

کاتیوشا

کاتیوشا (به روسی: Катюша) نوعی توپ موشک‌انداز است که نخستین بار در شوروی ساخته شد و به‌طور گسترده در جنگ جهانی دوم استفاده شد.

نام

کاتیوشا از نام ترانه‌ای رایج در دوران جنگ دوم گرفته شده که آن نیز خود از مصغر نام دخترانه «کاترینا» (کاترین) در زبان روسی آمده‌است. از آن‌جا که نام اصلی این سلاح از سوی مقامات شوروری سری نگاه داشته می‌شد و آن‌ها این موشک‌ها را تنها با کد k معرفی می‌کردند، لذا سربازان ارتش سرخ این سلاح را کاتیوشا نام‌گذاری کردند. کاتیوشا نام یک ترانهٔ محبوب در میان سربازان بود که دربارهٔ دختری بنام کاتیوشا (یکاترینا←کاتیا←کاتیوشا) است که در انتظار بازگشت محبوب خود از جبهه است.

در جریان جنگ دوم جهانی نیروهای آلمان به‌خاطر صدای راکت‌های آن و نیز شباهت لوله‌های پرتاب‌کننده راکت در آن به اُرگ، به آن «ارگ استالین» می‌گفتند. در ایران گاه به آن «چلچله» و «خمسه خمسه» نیز گفته شده‌است.

در واقع خمسه خمسه نوعی توپ ۵٫۵ اینچی (۱۴۰ میلی‌متری) انگلیسی است که چون سازمان آتشبارهای عراق شامل پنج عراده توپ می‌شده و چون یک آتش‌بار هم‌زمان شلیک می‌کرده این اشتباه به‌وجود آمده که سلاحی با شلیک پنج گلوله هم‌زمان به‌نام خمسه خمسه وجود دارد .

ادامه مطلب ...

موشک ضد زره کورنت ( قسمت دوم )

موشک ضد زره کورنت

سیستنم کورنت قابلیت نصب بروی سیستم خودکششی بر پایه نفربر BMP-۳ را داراست این سیستم زرهی که بطور جداگانه ای تولید می شود که از این لحاظ بسیار شبیه عملکرد سیستم موشکی Khrizantema می باشد و نام ان ۹K۱۳۳ است دارای ۲ ریل حل موشک و بارگذاری در ان خودکار است و خودرو قابلیت حمل ۱۶ موشک ذخیره را داراست این سیستم دارای دو خدمه (راننده توپچی) وهمچنین با استفاده ازسیستم های هدایتی این سیستم قابلیت شلیک دو موشک بصورت همزمان به یک هدف را دارا است .

همچنین KBP سیستمی بر مبنای ۹K۱۳۳ به عنوان برجک KVARTET برای نصب در انواع وسایل نقلیه وقایق ها به بازار عرضه نموده، ین سیستم دارای ۴ موشک اماده بر روی ریل است.

سیستم هدایت این برجک نیز مانند ۹K۱۳۳-۱ توانایی اتش دو موشک به سوی یک هدف را داراست بنظر می رسد این برجک به عنوان یک گزینه برای توسعه BTR,APC, BMP-۱,IFV ها وقایق های گشت زنی طراحی شده است، همچنین این برجک علاوه بر دارا بودن ۴ موشک دارای یک توپ ۳۰ میلیمتری ۲A۷۲ نیزمی باشد، وزن

کلی برجک ۱۵۰۰ کیلوگرم می باشد همچنین دفتر طراحی KBP در حال طراحی برجک دیگری با نام BEREZHOK می باشند که این برجک نیز دارای موشک کورنت می باشد.

ادامه مطلب ...

موشک ضد زره کورنت ( قسمت اول )

موشک ضد زره کورنت

نوع : موشک هدایت شونده ضد زره

خاستگاه : روسیه

خدمت : ۱۹۹۴ تاکنون

وزن : ۲۷ کیلوگرم( با لانچر ۲۹ کیلوگرم(

طول : 1200 میلیمتر

قطر : 152 میلیمتر

موتور : راکت سوخت جامد

ادامه مطلب ...