لوگر

لوگر

تفنگ ماوزر ایرانی، پارابلوم بلند (لوگر) ساخت ۱۹۳۵-۱۹۳۶، کالیبر ۹ میلیمتری. مدل ۱۳۱۴ ایرانی. تنها ۱۰۰۰ قبضه از سوی ایران خریداری شد و به‌این خاطر تفنگی کمیاب است.

تپانچه پارابلومکه در بیرون از منطقه آلمانی زبان بیشتر با نام تپانچه لوگر شناخته شده است .

این اسلحه در سال ۱۸۹۸ توسط جورج لوگر اتریشی که از ارتش خارج شده و در کارخانه "لووه" آلمان (بعدها بنام "د. و. ام." کارلسروهه) استخدام شده بود طراحی شد و در سال ۱۹۰۰ وارد خط تولید شد.

ریشه نام پارابلوم

این لغت از یک ضرب المثل لاتینی (رومی) ریشه گرفته که میگوید: Si vis pacem para bellum که معنی آن اینست: "اگر صلح را میخواهی برای جنگ آماده شو"

خدمت

تپانچه لوگر یکی از رایج‌ترین اسلحه‌های کمری نیمه اول قرن بیستم است و در جنگ جهانی اول و دوم توسط آلمان و سویس استفاده وسیع شد. در طول جنگ جهانی لوگر به دلیل طراحی ارگونومیک (زاویه ۵۵ درجه دسته) و دقت بالای آن مورد ستایش سربازان آمریکایی بود.

خصوصیات

نکته قابل توجه در مورد لوگر این است که اولین اسلحه‌ای بود که در کالیبر ۹ میلیمتری ساخته شد. هرچند فشنگ پایه آن ۶۵/۷ میلیمتری پارابلوم بود و بعدها کالیبر ۴۵ آن نیز ساخته شد.

    وزن: ۸۷۰ گرم
    طول: ۲۲۲ میلیمتر
    طول لوله: از ۹۸ تا ۲۰۳ میلیمتر
    گلوله: ۶۵/۷و ۹ میلیمتری لوگر
    ظرفیت: ۸ تیر

عملکرد لوگر

به اصطلاح تاگل_اکشن است و به این صورت است که در پشت مخزن دو قطعه باهم به صورت زانویی به هم متصل می‌باشند. قبل از شلیک این دو قطعه در امتداد هم مثل پای انسان قرار دارند و بعد از شلیک این قطعه مثل زانو از وسط جمع می‌شود گلوله به خارج پرتاب می‌شود و ابتدای زانویی به زایده برخورد می‌کند و مجددآ به حالت اولیه باز می‌گردد و برخلاف دیگر اسلحه‌های مثل کلت که لوله اسلحه به پایین می لغزد در لوگر لوله فقط در امتداد بدنه حرکت موازی می‌کند و این دقت اسلحه را زیاد می‌کند.

امروزه

امروزه لوگر به صورت محدود و در چند شرکت محدود برای کلکسیون دارها ساخته می‌شود و گران است. و نوع قدیمی آن با وجود کمیاب نبودن حدود ۱۲۰۰دلار هم قیمت گذاری شده است.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
site01 1390/11/25 ساعت 16:06 http://www.site01.ccz.ir

1506108915گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.site01.ccz.ir

سلام باافتخارلینک شدین

سلام ممنونم ولی شما آدرس وبتون نذاشتین من شما رو لینک کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد