میلان ( قسمت دوم )

میلان ) موشک ضد تانک )

موشک ضد زره Milan-۲ این نوع موشک که نسل دوم موشک میلان محسوب می‌شود در سال ۱۹۸۳ طراحی و یک سال بعد در خط تولید قرار گرفت.در سال ۱۹۸۴ به خدمت ارتش کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس در آمد.در سال ۱۹۸۵ آمریکا این سامانه موشکی را مورد ارزیابی قرار داد.سرجنگی آن از نوع خرج گود است که توانایی نفوذ به زره‌های کامپوزیتی و پیشرفته را داراست.موشک میلان ۲ نسبت به موشک پایه دارای توانایی عمق نفوذ بیش تری است.این ویژگی به خاطر پراپ دماغه موشک است که موجب افزایش فاصله دورایستایی موشک شده‌است. موشک میلان ۲ دارای هدایت نیمه خودکار فرمان به خط دید با استفاده از سیم است.بیشینه برد موشک ۲۰۰۰ متر و کمینه برد ۲۵ متر است.مشک با سرعت متوسط ۷۲۰ کیلومتر در ساعت در ۱۲/۵ ثانیه به پیشینه برد خود می‌رسد.موشک دارای طول ۹۱۸ میلیمتر، قطر ۱۲۵ میلیمتر و وزن ۶/۷۳ کیلوگرم است.امکان شلیک ۳ تا گلوله در دقیقه فراهم است.سرجنگی موشک به وزن ۲/۷۰ کیلوگرم و قطر ۱۱۵ میلیمتر است که دارای ۱/۷۹ کیلوگرم ماده شدیدالانفجار و قدرت نفوذ ۲۵۳ میلیمتری در زره‌است.


 

موشک Milan-۲T در سال ۱۹۶۸ Milan-۲T در مسیر توسعه قرار گرفت.در سال ۱۹۹۱ Milan-۲T که دارای سرجنگی خرج گود دو مرحله‌ای بود به خدمت ارتش فرانسه و آلمان در آمد.از این موشک برای انهدام اهدافی که به وسیله زره واکنشی انفجاری محافظت می‌شوند استفاده می‌شود.

موشک Milan-۲ER این موشک که برد آن به ۳۰۰۰ متر افزایش یافته و جدیدترین نسل میلان محسوب می‌شود با همکاری فرانسه و هندوستان تولید شده و از توانایی پیشرفته و برد بیش تر برخوردار است.سرجنگی آن می‌تواند تا ۱۰۰۰ میلیمتر در زره واکنشگر انفجاری یا زره همگن نفوذ کند.قدرت نفوذ آن در بتون مسلح نیز ۳ متر است.برای این موشک یک موضع شلیک دیجیتالی جدید طراحی و ساخته شده‌است.در این موضع شلیک یک تصویربردار حرارتی یک پارچه به همراه یک خروجی ویدیویی وجود دارد که موجب می‌شود موقعیت تیرانداز و موشک انداز از هم فاصله پیدا کند.وزن این شلیک جدید با احتساب دو موشک کمتر از ۴۵ کیلوگرم است.

میلان ER نسل جدید سلاح پیاده نظام برای حمایت از آتش تاکتیکی و دقیق نزدیک عملیات رزمی در عراق است. این تکامل از میلان مبارزه با اثبات شده و فوق العاده قابل اعتماد است در حال حاضر در حال استفاده در بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان است و ایده آل برای الحاق به آینده جنگ شبکه محور (NCW) سیستم مناسب است. میلان ER با حفظ تمام عملکرد و ویژگی‌های عملیاتی خانواده میلان (ارگونومی، قابلیت اطمینان، صحت، استحکام و انعطاف پذیری استفاده تاکتیکی) شامل بروزرسانی‌هایی شده‌است.همچنین دارای فن آوری‌های نسل آینده لازم برای پاسخگویی به نیازهای جدید در مبارزه در حالی که هزینه‌های زندگی در کل چرخه سازگار با محدودیت‌های بودجه‌ای از نیروهای مسلح. این فن آوری‌های جدید باعث بروز رسانی‌هایی شامل بهره برداری از کلاهک پیشرفته، سیستم نیروی محرکه، که در پرواز قدرت مانور و میدان عملیاتی (در حال حاضر تا ۳،۰۰۰ متر به عنوان مخالف ۲،۰۰۰ متر از مهمات نسل میلان قبلی) نقش موثری دارند. موشک دارای سرعت ۲۰۰ متر در ثانیه برد ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ متر و سرجنگی دو مرحله‌ای ضد تانک با قدرت انفجاری بسیار بالا است.موشک به طول ۱/۲ متر، وزن ۷/۱ کیلوگرم، قطر ۰/۱۲۵ متر دارای پیشرانش راکت سوخت جامد است. سامانه پرتاب و تجهیزات نشانه روی این موشک با هم بوده و در پرتاب‌های زمینی این مجموعه روی سه پایه قرار می‌گیرد.این مکانیزم باعث می‌شود که بتوان میلان را از روی تجهیزات ضد و خودروهای نیمه زرهی شلیک کرد.سامانه پرتاب متشکل از یک سامانه دید و یک مجموعه هدایت است که روی سه پایه نصب می‌شود.تعیین کننده فروسرخ، انحراف زاویه بین موشک و خط دید به هدف را اندازه گیری می‌کند.تمام سامانه‌های پرتاب موشک میلان را می‌توان به سامانه‌های پرتاب میلان ۳ ارتقاء داد و از آن برای شلیک گونه‌های مختلف موشک میلان استفاده می‌شود. موشک برای شلیک به دو خدمه نیاز دارد.یکی تیرانداز که سه پایه شلیک را حمل می‌کند و دیگری کمک تیرانداز یا بار کننده موشک که دو موشک را با خود حمل می‌کند.شلیک موشک در وضعیت عادی ه این صورت است که تیرانداز علامت دوربین را روی هدف قرار داده و دکمه شلیک را فشار می‌دهد.موشک از داخل لوله پرتاب شلیک می‌شود و خود لوله پرتاب نیز پشت موشک انداز پرتاب می‌شود.پس از آن می‌توان موشک را دوباره بارگذاری کرد.مرحله اول پیشرانش به مدت ۱/۵ ثانیه می‌سوزد و موشک را از داخل موشک انداز تا یک فاصله تقریبا ۳ متری پرتاب می‌کند و مرحله دوم پیشرانش نیز ۱۱ ثانیه‌است که سرعتی فراتر از ۲۰۰ متر بر ثانیه و بیشینه برد ۲ کیلومتر برای یک زمان پرواز ۱۲/۵ ثانیه به موشک می‌دهد.پس از شلیک موشک بالک‌های موشک باز شده و موشک را در وضعیت ثابت قرار می‌دهند.وقتی موشک از دید تیرانداز ناپدید می‌شود.تیرانداز با نگه داشتن علامت + دوربین که در طول پرواز موشک روی هدف متمرکز است کار ردگیری هدف را به آسانی دنبال می‌کند.در طول پرواز موشک روی هدف متمرکز است کار ردگیری هدف را به آسانی دنبال می‌کند.در طول پرواز به منظور برخورد نکردن با موانع موشک به صورت خودکار ۰/۵ متر بالاتر از دوربین حرکت می‌کند.به محض برخورد موشک با هدف حتی در زاویه‌های بالا یعنی تا زاویه ۸۰ درجه مواد انفجاری آن آتش می‌گیرد

مزایا

◊ می‌تواند توسط ۲ نفر راه اندازی و پرتاب شود. ◊ مقاوم در برابر اقدامات متقابل . ◊ قابل اعتماد> ۹۵ ٪ بر خورد در ۱۰۰٫۰۰۰ شلیک. ◊ پشتیبانی آتش در برابر همه اهداف زمینی . ◊ نسخه جدید میلان ۳ ارتقا داده شده برای نابود کردن دقیقتر و مقاوم در جمینگ ◊ دقت، قابلیت اطمینان، انعطاف پذیری استفاده تاکتیکی، تدارکات آسان است. ◊ در اختیار داشتن ۷۵٪ بازار تسلیحات متوسط ضد تانک.

کاربران

الجزایر، استرالیا، برزیل، بوسنی و هرزگوین، بلژیک، چاد، اکوادور، استونی، قبرس، مصر، فرانسه، آلمان، سوریه، یونان، هند، ایرلند، ایران، عراق، ایتالیا، کنیا، لبنان، لیبی، مکزیک، پاکستان، پرتغال، چین، روسیه، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اروگوئه، مراکش، اسپانیا، ترکیه، انگلیس

این موشک در رسته پیاده نظام ارتش بلژیک، نیروی زمینی کرواسی، رسته ی پیاده نظام و سواره نظام فرانسه، رسته سواره نظام و پیاده نظام ارتش آلمان، ارتش یونان، رسته ی پیاده نظام ارتش هندوستان، ارتش ایتالیا، رسته پیاده نظام ارتش کنیا، ارتش ترکیه و ارتش اروگوئه به کار گرفته می‌شود . موشک میلان در رسته ی پیاده نظام و سواره نظام ارتش استرالیا به کار گرفته می‌شد . ولی از اوایل دهه ی ۱۹۹۰ استرالیا این موشک را از لیست موشک‌های خود خارج کرد . نیروی دریایی پادشاهی انگلستان و رسته پیاده نظام ارتش این کشور نیز این موشک را به کار می‌برد .


نظرات 1 + ارسال نظر
امیر 1390/11/28 ساعت 12:11

اینا چی چیه
جم کن این آشغالا رو
تسلیحات نظامی خودمون رو بذار
مال کل جهان رو که نمیتونی بزاری؟!!!

سلام ممنون به خاطر نظراتون
دوم اینکه ایران هم از همین آَشغالایی که شما گفتید استفاده میکنه
سوما شما که از نوع دو آتیشه هستید میتونید نگاه نکنید ما شما رو مجبور نکردبم که از وبلاگ ما بازدید کنید
من سعی میکنم عادلانه بنویسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد