رزم‌ناو زمینی P1000 RATTE

آلمان نازی در جنگ های جهانی طراحی هایی بسیار هوشمندانه و فراتر از زمان خود داشت که بسیاری از آنها الگویی برای ساخت ادوات امروزی هستند در این پست به معرفی یکی از این طرح ها می پردازیم

رزم‌ناو زمینی P1000 RATTE


کشور سازنده : المان نازی

طول تانک با لوله : 35 متر

عرض : 14 متر

ارتفاع : 11 متر

سرعت : 20 کیلومتر در ساعت

قدرت موتور : ۲x۸۵۰۰ اسب بخار

 توپ های اصلی : ۲x ۲۸۰mm SK C/۳۴ L/۵۴، ۵

 توپ های ضد هوایی عقب : ۸x ۲۰mm Flak ۳۸

 توپ عقب : ۱۲۸mm CHP


رزم‌ناو زمینی p۱۰۰۰ رت یک خودروی زرهی غول پیکر فراتر از تانک است که قرار بود توسط آلمان نازی تولید و در جنگ‌های جهانی از آن استفاده شود ولی به دلیل وجود بسیاری مشکلات پروژه آن لغو گردید.

رت (در انگلیسی:ratte به معنی موش صحرائی) بسیار بزرگ و سنگین بود به طوری که ارتفاع آن به مناره‌های برخی کلیساها می‌رسید و آنقدر عریض بود که انجام مانور در مناطق شهری غیرممکن و یا بسیار سخت بود. رت آنقدر سنگین بود که سنگفرش و یا آسفالت خیابان‌ها را با حرکت عادی‌اش همچون زمینی شخم‌زده زیر و رو می‌کرد و اگر با آن از پلی رد می‌شدند پل فرو می‌ریخت. طول یک رت به ۳۵ متر می‌رسید و ارتفاع ۲ متری تسمه شنی آن کمک می‌کرد تا به راحتی از رودخانه‌ها عبور کند.

ساخت یک رزم‌ناو زمینی رت نیازمند یک کارخانه به بزرگی کارخانه جات کشتی سازی و ماهها کار کارگران زیاد بود و حتی برای جابه جا کردن قطعات ساخته شده آن برای به کارگیری و نصب بر روی رزم‌ناو احتیاج به ترابری داشت.

در کل تولید رت هزینه‌های هنگفتی داشت که ممکن بود به اقتصاد آلمان ضربه وارد کند.

توسعه

در سالهای ۱۹۴۱ میلادی یک سری تحقیقات راهبردی در مورد تانک‌های سنگین روسی توسط کروپ رهبری می‌شد که یکی از ثمرات این تحقیقات خلق رت بود. در ماه ژوئن سال ۱۹۴۲ میلادی سرپرست مهندسی گروت که برای شاخه زیردریایی وزارت تسلیحات کار می‌کرد پیشنهاد یک تانک ۱۰۰۰ تنی مجهز به جنگ‌افزارهای دریائی با نام (Landkreuzer:رزمناوزمینی) و با زرهی به سنگینی که تنها جنگ افزارهای دریایی بتوانند با آن رویارویی نمایند را ارائه کرد.

هیتلر شیفته این ایده شد و به کروپ دستور داد تا کار توسعه رت را آغاز کند.

لغو پروژه

هنوز یک سال از شروع تولید قسمتهای مختلف رت نگذشته بود که در سال ۱۹۴۳ میلادی وزیر تسلیحات وقت دولت آلمان نازی آلبرت اشپیر پروژه توسعه رت را کاملا منتفی کرد. عده‌ای بر این باورند که اشپیر توانائی زیادی در لغو پروژه‌های ابلحانه و زیان آور هیتلر داشت و بیشتر تمرکزش را بر روی جنگ افزارهای اثبات شده می گذاشت.

ساختار

رت با سه زنجیر ۱/۲ متری مرتبط به هم در هر طرف مجهز بود که با هم یک زنجیر به عرض ۷/۲ متر را تشکیل می‌دادند تا بتوانند موازنه‌ای برای وزن بیش از حد این زره پوش ایجاد کند. در حقیقت این زنجیر به پخش شدن وزن رت کمک می‌کرد. اما با تمام این اوصاف جرم خالص رت سنگفرش خیابانها را نابود می‌کرد و نمی‌توانست از پل‌ها عبور کند ولی به واسطه ارتفاع ۲ متری شنی آن می‌توانست به راحتی از رودخانه‌ها عبور نماید.

منبع : ویکی پدیا


 
نظرات 5 + ارسال نظر

سلام.
بنده اخیرا تصمیم به تغییر نام وبلاگ خود در وبلاگ های دیگر شدم.لطفا وبلاگ علمی هوافضا را به وبلاگ مهندسی مکانیک و هوافضا تغییر دهید.
با عرض شرمندگی و تشکر

نقاره ها ز اوج مناره وزیده اند
مردم صدای آمدنت را شنیده اند
زیباتر از همیشه شده آستان تو
آقا! چقدر ریسه برایت کشیده اند
ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، آقا امام رضا علیه اسلام مبارکباد

SOTVAN 1391/07/11 ساعت 12:09 http://Grimarmy.blogfa.com

سلام
تا حالا ایم بمب جنسی شنیدی؟
میدونی چیه؟
اگه نمیدونی مطلب کوتاهی تو پست انواع بمب های انفجاری آماده کردم
دوست داشتی بخون
سلاح قابل تآملیه...

سلام بله در موردش خوندم
مرسی میام میخونم

حرف هایی هست برای نگفتن
و ارزش عمیق هرکس
به اندازه حرف هایی است
که برای نگفتن دارد
یا علی
[خونسرد]

زاهدانه 1391/08/24 ساعت 12:13 http://www.zahedaneh.ir

با سلام
پایگاه خبری تحلیلی سایت زاهدانه جهت انتشار مطالب وبلاگ نویسان ارزشی از شما مدیر محترم دعوت به عمل می آورد لینک مطالب تولیدی خود را برای انتشار درسایت زاهدانه برای ما ارسال نمایید .
همچنین پایان هر ماه از بین مطالب ارسالی بهترین مطلب و بهترین وبلاگ نویس انتخاب می شود.
آدرس سایت:http://zahedaneh.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد