10 تانک برتر جهان ( قسمت دوم )

                                          10 تانک برتر جهان
4 : تانک WWl( انگلستان )
این تانک با بیشترین سرعت 4 mph و شعاع عمل 22 مایل در سال 1917 به تولید رسیده است . موتور ان که از نوع شش سیلندر Daimler است ، نسبت قدرت به وزن 3.3 اسب بخار در هر تن به ان میدهد . ضخامت زره ان 12-6 میلیمتر و سلاح اصلی ان ، دو توپ 6 پوندی می باشد . تانک WWI دارای زره نسبتا نازکی بود اما تنها خودروی زرهی موجود در ان زمان محسوب میشد ، از اینرو در این طبقه بندی از لحاظ قابلیت تحرک پذیری و قدرت شلیک ، دارای امتیاز بالایی است اما ساخت این خودرو کاری اسان نبود و از تکنولوژی بسیار بالایی در زمان خود برخوردار بود .


5: تانک centurion ( انگلستان )

این تانک تولید شده در سال 1945 ، دارای ماکسیمم سرعت 22mph و شعاع عمل 120مایل میباشد. موتور ان از نوع گازوئیلی Meteor 12-V است و نسبت قدرت به وزن 12.54 اسب بخار در هر تن به خودرو میبخشد . ضخامت زره ان بین 152-17 میلیمتر است . سلاح اصلی و مهم ان نیز توپ 105 میلیمتری میباشد .
centurion از لحاظ قابلیت تحریک پذیری در درجه متوسطی قرار میگیرد اما از قدرت شلیک بالایی برخوردار است . سلاح مورد استفاده بر روی این تانک بسیار موثر عمل کرده ، طراحی تانک بسیار ساده و خوب بوده ، به طوری که در تعداد زیادی به تولید رسیده است .

6 : تانک Mk IV Panzer ( المان )
panzer که در سال 1937 به تولید رسیده ، دارای بیشترین سرعت 24.8 مایل در ساعت و شعاع عمل 130 مایل میباشد .
Mk IV از لحاظ قابلیت نقل  مکان و،رتبه متوسطی دریافت کرده اما از لحاظ زره و قدرت شلیک سلاحش امتیازات بالایی دارد .
از نکات منفی Mk IV باید به طراحی پیچیده و مهندسی شکل خودرو اشاره کرد که البته همانند همه ی تانک های المانی به تولید انبوه نرسید .


7: تانک challenger ( انگلستان )

این خودرو با ماکسیمم سرعت 37 mph و شعاع عمل 340 مایل در سال 1982 به تولید رسیده است . موتور condor v-12 ان نسبت قدرت به وزن 19.2 اسب بخار در هر تن به خودرو میبخشد . ضخامت زره ان محرمانه و سلاح اصلی ان از نوع توپ خان دار 120 میلیمتری می باشد .
challenger به خاطر زرهی که در سطح جهانی دارد و همچنین قدرت شلیک بسیار بالایش از امتیازات بسیار خوبی برخوردار است ، به طوری که میتوان گفت توپ خان دار 120 میلیمتری یک رکورد شکن بوده است اما قابلیت تحریک پذیری ان ، چندان تعریفی ندارد .
از نکات دیگر مرتبط با این تانک باید گفت که خودرویی پر ابهت است اما تعداد ان انقدر زیاد نیست که دشمن را هراسناک سازد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد