10تانک برتر جهان ( قسمت سوم )

                                    10 تانک برتر جهان
8 : تانک T - 55 / 54 ( شوروی )
این خودروی تولید شده در سال 1948،دارای ماکسیمم سرعت 30mph و شعاع عمل 250 مایل میباشد . موتور دیزلی 12-v تانک ، نسبت قدرت به وزن 14.44 اسب بخار در هر تن به ان میبخشد . ضخامت زره ان 103 میلیمتر و سلاح اصلی ان از نوع توپ 100 میلیمتری T 10 D است.
T-55/44 از لحاظ قدرت شلیک ، قابلیت تحرک پذیری و حفاظت ، امتیاز متوسطی به خود اختصاص داده است . این خودرو از این جهت که به تعداد 95000 دستگاه ساخته شده ، امتیاز بالایی در میزان تولید گرفته است.

9: تانک Merkava ( اسرائیل )

تانک مرکاوا با ماکسیمم سرعت 34 مایل بر ساعت و شعاع عمل 310 مایل در سال 1977 به تولید رسیده است . موتور دیزلی teledyne  ان که با توربین شارژ میشود ، به ان نسبت قدرت به وزن 14.28 اسب بخار در هر تن میبخشد . ضخامت زره ان محرمانه و سلاح اصلی ان توپ 120 میلیمتری میباشد .
زره مرکاوا هیچگاه دچار عیب و نقص نمیگردد ، به طوری که تانک نامبرده از لحاظ حفاظت بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده است  اما از معایب تانک مقدار زره ان است که به میزان سرعت و قدرت به وزن ان اسیب می رساند و همین دلیل کافی ست تا این سلاح جنگی اسرائیل از لحاظ قابلیت تحرک پذیری در درجه پایینی قرار بگیرد .
merkava تانکی پیچیده و گران است ، از اینرو میزان تولید ان بسیار کم بوه است . البته از این نکته نباید گذشت که این خودرو کارایی و توانایی های خود را بار ها ثابت کرده و این هم به علت فدرت شلیک بسیار بالایش بوده است .

10 : تانک M-4 sherman ( ایالات متحده امریکا )
این تانک که دارای ماکسیمم سرعت 24 mph و شعاع عمل 100 مایل است در سال 1942 تولید شده است . موتور ان از نوع 9 سیلندر و رادیال است و نسبت قدرت به وزن 15.8 اسب بخار در هر تن به تانک میبخشد . ضخامت زره این خودرو 62 میلیمتر و سلاح اصلی ان توپ پر سرعت 75 میلیمتری میباشد .
شرمن از لحاظ قدرت شلیک و میزان زره در رتبه پایینی قرار دارد . موتور 9 سیلندر Ford ان بسیار توانمند و قابل اعتماد بود ، به همین دلیل از لحاظ قابلیت نقل مکان بهتر عمل میکرده است .
شرمن از لحاظ میزان تولید ( به علت سهولت در ساخت ) در رتبه بالایی قرار دارد به طوری که در طی فقط سه سال 48000 عدد از ان ساخته شده است ، از اینرو رتبه بالای تولید را دریافت کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد