گردان ۷۰۷ ماموریت های ویژه کره جنوبی (گردان ببر سفید)

گردان ۷۰۷ ماموریت های ویژه کره جنوبی (گردان ببر سفید)

گردان ۷۰۷ ماموریت ویژه معروف به ببر سفید گلچینی از بهترین های یگان نیروهای ویژه ی فرماندهی جنگهای ویژه ارتش کره جنوبی یا (Republic of Korea Army Special Warfare Command ) می باشد. این واحد تنها واحد واکنش سریع ضد تروریستی کره جنوبی است که نیروهای آن انجام ماموریت های شهری ضد تروریستی را به عهده دارند.ارتش کره جنوبی این یگان را برای شرایط اضطراری تشکیل داده تا در مواقع لزوم از سرعت عمل بالای آن ها بهره ببرد.همچین تعداد کمی از اعضای این گروه متشکل از زنان می باشد.این واحد تنها زمانی از زنان استفاده می کند که در آن میادین حضور یک زن به عنوان یک تهدید برای تروریستها دیده نمی شود.

تاریخچه تشکیل این گردان

این واحد پس از در گیری های مونیخ در سال ۱۹۷۲ ( بازی های المپیک سال ۱۹۷۲ در مونیخ برگزار می شد که در آن تعدادی از ورزشکاران رژیم صهیونیستی توسط مبارزان فلسطینی به عنوان گروگان گرفته شده بودند) تشکیل شد.چرا که قرار بود در سال ۱۹۸۸ بازی های المپیک در کره جنوبی برگزار شود و دولت کره جنوبی احساس می کرد که باید یک نیروی واکنش سریع ضد تروریستی داشته باشد.بنابر این در سال ۱۹۸۱ اقدام به تاسیس این گردان نمودند.

این نیرو در حال حاضر تنها لایه ضد تروریسم در واحد عملیات های ویژه نیروهای مسلح کره جنوبی می باشند که شباهت بسیاری به همتایان آمریکایی خود یعنی نیروهای دلتا (Delta Force ) و (SEAL Team Six ) دارند.     

نحوه عضویت در این واحد

انتخاب اعضا در این گروه معمولا شامل سربازان و نیروهای شاخه های مختلف نیروهای مسلح کره جنوبی می باشد که برای عضویت در این واحد درخواست کرده و برای تبدیل شدن به یک نیروی ویژه زبده نهایت تلاش خود را بکنند. آن ها باید همانند همتایان خود و سربازان دیگری که تقاضای عضویت در این واحد را دارند تلاش کرده تا توسط مافوق خود انتخاب شوند.البته عضویت در این گروه کار آسانی نیست و کسانی که در خواست عضویت در این واحد را دارند باید از قدرت جسمی و روحی بالایی برای تحمل آموزشهای طاقت فرسا برخوردار باشند.

آموزش

این واحد نیز همانند دیگر واحدهای ویژه دنیا از آموزش های بسیار سختی برخوردار می باشد.غواصی و چتر بازی پیشرفته از آموزشهای مهم این گروه به شمار می روند.

گفته می شود که اعضای این واحد به طور مکرر و روزانه ورزشهای سوئدی(ورزشهایی که از هیچ وسیله ای در آن استفاده نمیشود) را در برف و در دماهای زیر صفر درجه انجام میدهند.حتی شنا در دریاچه های منجمد شده بدون هیچ لباسی از برنامه های ورزشی این نیرو می باشد که به طور مکرر تکرار می شود.

گردان۷۰۷ با نیروهای ویژه کشورهای خارجی مختلفی مانند دلتا فورس آمریکا ، FBI HRT (تیم نجات گروگان FBI) ، نیروی SAS بریتانیا ، گروه آلفای روسیه ، GIGN فرانسه ،JTF2 کانادا ، SDU هنگ کونگ و تیم تاکتیک ویژه و نجات سنگاپور( موسوم به TEAM STAR) به آموزشهای مشترک می پردازد.هدف از این کار بالا بردن سطح آموزش و تجربه و افزایش روابط و مبادله با نیروهای ویژه کشورهای مختلف است.      

نیروهای ویژه کره جنوبی در بازی های رایانه ای مثل Ghost Recon ، Mercenaries ، Counter-Strike Online و … بسیار مشهور و برجسته شدند.

تسلیحات

تسلیحات این واحد عبارتند از:

H&K MP5

Benelli M4          

Daewoo K-1A

Daewoo K-2      

Daewoo K-3      

Daewoo K-7        

Accuracy International AWM        

Accuracy International AW50F     

Steyr SSG 69     

H&K USP9         

H&K MSG-90   

گردان ۷۰۷ ماموریت ویژه

شروع فعالیت :در سال ۱۹۸۱ تاسیس گردید و همچنان نیز فعالیت آن ادامه دارد.

کشور: کره جنوبی

شاخه : ارتش جمهوری کره.زیرمجموعه ای از نیروهای ویژه

وظیفه: اجرای قانون و مقابله با حملات تروریستی ، جنگهای نامتعارف ، اقدام مستقیم و حمله .

پایگاه : سئونگنام، کره جنوبی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد