ضد پهپاد روسیه!

با افزایش محبوبیت پهپادها در کاربردهای نظامی، کمپانی‌های فعال در این حوزه به دنبال روش‌هایی هستند تا با استفاده از آن بتوانند به مقابله با این پرنده‌های بدون سرنشین بپردازند. در این بین روس‌ها درصدد ساخت یک اسلحه‌ی مایکرویو هستند که قادر است بصورت 360 درجه، مسافتی با برد 6 مایل را پوشش دهد.  

روس‌ها اسلحه‌‌ی مایکرویوی را تولید کرده‌اند که قادر است پهپادها را هدف قرار دهد. این اسلحه بردی 6 مایلی دارد و قادر است 360 درجه را پوشش دهد. براساس اطلاعات ارائه شده، این اسلحه‌ پهپاد را سرنگون نخواهد کرد، بلکه تجهیزات رادیو الکترونیکی پهپاد را دچار اختلال خواهد کرد.

در حال حاضر پهپادهای نادری وجود دارند که قادرند خطرات بسیاری متوجه سوژه‌ها کنند. غیر از این پهپادها سایر نمونه‌های موجود چندان خطرناک نیستند. ضمنا وجود سیستم‌های صد هوایی به‌راحتی می‌تواند پهپادهای مورد نظر را زمین گیر کند، البته هزینه‌ی استفاده از سیستم ضد هوایی در کنار خطر پرتاب موشک، استفاده از اسلحه‌ی مایکرویو را در موارد پیش پا افتاده منطقی‌تر جلوه می‌دهد.

استفاده از چنین اسلحه‌ای که تجهیزات الکترونیک پهپاد را هدف قرار می‌دهد، می‌تواند دوربین و سایر تجهیزات دفاعی پهپادها را از کار بیاندازد که این موضوع رهگیری پرنده‌ی مورد نظر را راحت‌تر می‌کند.

باید به این نکته اشاره کرد که آمریکایی‌ها نیز درصدد ساخت اسلحه‌ی مایکرویو با ساختار متفاوتی هستند.







منبع :  www.zoomit.ir

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه 1394/05/10 ساعت 13:39

خیلی با حاله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد