واژه حماسه نکته کلیدی شعار امسال

امام علي (ع):آن کسی که نهی ازمنکر را با دل و زبان و دست ترک کند٬ پس او مرده ای است در میان زندگان

واژه حماسه نکته کلیدی شعار امسال

درشرایطی که افراد مختلف پیرامون شعار سال ۹۲ حدس و گمان های متفاوتی می زدند شاید کمتر کسی تصور می کرد مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال به نام  حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی دو مقوله مهم سیاست و اقتصاد را با هم درسالی که در پیش رو خواهیم داشت سهیم بدانند .

نگاه گذرا به نام های چند سال اخیرنشان دهنده توجه خاص رهبر معظم انقلاب به مسائل و مشکلات اقتصادی است و تصور میشد  با توجه به شدت یافتن مشکلات اقتصادی و تحریم ها ی دشمنان در نامگذاری سال ۹۲نیز تاکید مقام معظم رهبری  تنها برروی اقتصاد باشد، اما عنوانی که برای امسال انتخاب شد بیانگر نگاه عمیق و جامع رهبر فرزانه انقلاب به همه موضوعات و مسایل جامعه می باشد .


ادامه نوشته

درسهايي كه سران فتنه از امام علي(ع) نياموختند !

اتفاقات پیش روی جهان تشیع از صدر تاکنون هرکدام بیان­گر این اصل است که تاریخ در حال تکرار است و باید با پندگیری از آن، راه نفوذ فتنه­ گر و حق از باطل را بر اساس آن آموزه به درستی تمیز داد.

نگاه به وقایع تاریخی بسیار درس ­آموز است و به انسان­ها در مواجهه با غبار فِتن بصیرت و فرقان می­دهد. هرچند در زمینه آگاهی بخشی، بصیرت و فهم حقیقت، نقش و وظیفه نخبگان بسیار برجسته و اثرگذار است اما این مساله رسالت فردی در این زمینه را نفی نمی­کند.


ادامه نوشته

کوچه های بی شهید...

امام علی (ع):ای مردم‼ از دو چیز بیشتر از هر چیز بر شما بیمناکم: متابعت از هوای نفس وآرزو های دور و دراز .پیروی از هوای نفس٬ انسان را از مسیر حقّ باز می دارد وآرزوی دور ودراز آخرت را از یاد می برد.

 کوچه های بی شهید

 
گفت فحشا در کجا آید پدید
گفتمش در کوچه های بی شهید
بی شهیدانند بی سوز و بی گداز
بر سر سجاده های بی نماز
کوچه ی ما بوی مجنون میدهد
بوی اشک و آتش و خون میدهد
بوی مجنون مست میسازد مرا
در پی لیلی می اندازد مرا

سیاسی کردن محرم دستور کار جدید اپوزیسیون

امام علی (ع):بامردم آنگونه معاشرت كنيد، كه اگر مرديد بر شما اشك ريزند، و اگر زنده مانديد، با اشتياق سوي شما آيند.

سیاسی کردن محرم دستور کار جدید اپوزیسیون

محرم نزدیک است محرمی که گویا قرار است امسال رنگ و بویی دیگر به خود بگیرد ،رنگ و بویی از جنس سیاست ،سیاستی از جنس اپوزیسیون.

شبکه تلویزیونی پارس با پخش فیلمی پیرامون محرم و عزاداری دوستداران ابا عبدالله الحسین سعی در سیاسی نشان دادن این مراسم مذهبی کرد وآن را به نوعی جریان ساز مسائل سیاسی کشور دانست و این مراسم رانوعی بهره گیری سیاسی از عواطف مذهبی شیعیان تلقی کرد.


ادامه نوشته

نقاب ضد تروریستی امریکا برداشته شد

امام علی(ع):دور اندیش کسی است که فریبندگی دنیا او را از کار برای آخرتش باز ندارد.

نقاب ضد تروریستی امریکا برداشته شد

                        

سرانجام تلاش 13 ساله گروهک منافقین برای حذف نام این گروهک از لیست تروریستی آمریکا نتیجه داد و امریکا با حذف نام این گروهک هدیه ای ارزشمند به سران منافقین تقدیم کرد و راه را برای انجام اعمال تروریستی گروهک منافقین هموار ساخت

 

ادامه نوشته

وقتی تهدیدها نتیجه عکس می دهند

 امام علی (ع):بپرهیز از خونها٬ و ریختن آن بناروا٬ که چیزی چون ریختن خون بناحق٬ آدمی را به کیفر نرساند٬ و گناه را بزرگ نگرداند٬ و نعمت را نبرد٬ و رشته ی عمر را نبرد.

وقتی تهدیدها نتیجه عکس می دهند 

ملت ایران از ابتدای انقلاب تا کنون با تهدید های مختلفی مواجه بوده است تهدید به جنگ تهدید به تحریم و ... درواقع نسل جوان ما با این تحریم ها تهدیدها  بزرگ شده اند و به نوعی به این تهدیدها عادت کرده اند که اگر روزی این تهدیدها نباشد دلمان می گیرد .


ادامه نوشته

خورشید را دریابید .

امام علی (ع):تمام تقوا این است که آنچه را نمى ‏دانى بیاموزى و بدانچه مى ‏دانى عمل کنى.

خورشید را دریابید

وقتی به منابع طبیعی و نعمت هایی که در کشورمان وجود دارد توجه می کنیم می فهمیم که خداوند چقدر به ما عنایت داشته است  و نعمت های بزرگی را به ما عطا نموده است نعمت هایی که باید قدر آنها را بدانیم و بهترین بهره را از آنها ببریم

ادامه نوشته

کجا هستند مدعیان حقوق بشر ؟

امام علی (ع):بپرهیز از خونها٬ و ریختن آن بناروا٬ که چیزی چون ریختن خون بناحق٬ آدمی را به کیفر نرساند٬ و گناه را بزرگ نگرداند٬ و نعمت را نبرد٬ و رشته ی عمر را نبرد.

کجا هستند مدعیان حقوق بشر ؟

بدون شک شما هم صحنه های کشتار بی رحمانه مردم میانمار توسط بوداییان افراطی را دیده اید تصاویر وحشتناکی که دل هر انسانی را به درد می آورد اما تعجبم از این است که چرا این تصاویر دل مدعیان حقوق بشررا به درد نمی آورد 

 
ادامه نوشته

چرا زنان ایرانی را مروج بی حجابی می دانند ؟

امام علی (ع):بپرهیز از هر کارى که انجام‏ دهنده ‏اش آن را براى خود می ‏پسندد، امّا براى عموم مسلمانان نمی ‏پسندد 

چرا زنان ایرانی را مروج بی حجابی می دانند؟

متن زیر را بخوانید :

اعراب در نمازهای جمعه پس از نماز دعایی می خوانند با این مضمون که «خدایا جوانان مارا از شر زنان ایرانی حفظ کن»

با خواندن این متن چه احساسی دارید ؟ حقارت ،خشم ، نفرت و...


ادامه نوشته

سونامی چینی در ایران

امام علی (ع):ایمان چهارپایه دارد: توکّل بر خدا، واگذاردن کار به خدا، تسلیم به امر خدا و رضا به قضاى الهى.

سونامی چینی در ایران

خدایا اگر...

خدایا اگر احساس می کنی که عبادتهای ما رنگ و بوی چین را گرفته است  فکر نکنی که چینی ها عبادت می کنند سجاده ،تسبیح ،مهر،ذکر شمار  ما ساخت چین شده است


ادامه نوشته

پارسال دوست امسال دشمن !!!

امام علی (ع):با دشمنِ دوستت دوست مشو که [با این کار] با دوستت دشمنى میکنى.

پارسال دوست امسال دشمن !!!

اوایل شروع به کار  دولت طیب اردوغان یادتان هست؟ زمانی که اردوغان تازه حکومت را در ترکیه به عهده گرفته بودو در همان اوایل حکومتش با سیاستهای اسراییل به شدت مخالفت کرد و تلاشهای بسیاری را برای احقاق حقوق فلسطینیان انجام داد؟

اجلاس داووس یادتان هست ؟اجلاسی که اردوغان به نشانه مخالفت با حرفهای پرز اجلاس را ترک کرد ؟


ادامه نوشته

تعجب نکنید اگر ....

امام علی (ع):ا ی مردم!شما را از دنیا و فریفتگی به آن هشدار می دهم؛ که دنیا به زودی از دستتان رود٬ آن سان که از دست پیشینیان شما برفت. پس در دنیا تلاش خویش را در راه توشه گرفتن از عمر کوتاه آن٬ برای عمر دراز آخرت قرار دهید٬ که دنیا سرای عمل است وآخرت سرای بقا و سزا.

تعجب نکنید اگر ...

تاکنون به شرایط سینمای ایران توجه کرده اید ؟

شاید شما هم مانند من از وجود  برخی مسائل در سینمای ایران تعحب کرده اید اما اینجا من به شما خواهم گفت که تعجب نکنید ...

تعجب نکنید اگر می بینید در سینمای ما اثری از هنر خلاقیت و جلوه های ویژه نیست و تمام هنر سینمای ما  به نمایش گذاشتن عروسکهایی هست که با هزار قلم آرایش می شوند و به معرض نمایش گذاشته می شوند و تنها هنرشان چهره زیبایشان هست


ادامه نوشته

براندازی رژیم سوریه ،به چه قیمتی...؟؟؟

امام علی (ع): نُه چیز زشت است، اما از نه گروه زشت‏تر: درماندگى و ناتوانى از دولتمردان؛ بخل از ثروتمندان؛ زود خشمى از دانشمندان؛ حرکات بچگانه از میانسالان؛ جدایى حاکمان از مردم؛ دروغ از قاضیان؛ بیمارى کهنه از پزشکان؛ بدزبانى از زنان و سختگیرى و ستمگرى از سلاطین.

براندازی رژیم سوریه ، به چه قیمتی...؟؟؟

در چند روز اخیر  شاهد خبرها و تصاویر بسیار دردناکی از کشتار مردم بیگناه در سوریه بودیم مردم بیگناهی که اسیر بازی سیاسی  برخی دولتهای مستبد و زورگو منطقه شدند   .

دولتهایی که قصد برانداری دولت بشار اسد را دارند.

اما بهای این براندازی چیست ؟ سناریوی تغییر در رژیم سوریه به چه قیمتی پیاده می شود؟


ادامه نوشته