سلاح ایرانی سما

سلاح تهاجمی سبک و بولپاپ سما
سلاح سما یک سلاح اتوماتیک با کالیبر 5.56 میلیمتری با مکانیزم مسلح کننده غیرمستقیم گاز و خشاب عقب می باشد که به منظور برآورده ساختن نیازهای گوناگون عملیاتهای مختلف نظامی طراحی شده است .
این سلاح دارای مکانیزم اتش ساده چهار وضعیتی است که شامل ضامن ، تک تیر ، سه تیر و رگبار می باشد .
از دسته حمل سلاح می توان برای نصب دوربین و دوربین دید در شب به منظور بالا بردن دقت آتش استفاده نمود .
به کار گیری اصول مهندسی پیشرفته در زمینه بالستیک داخلی و خارجی ، این سلاح را تبدیل به سلاحی کارامد و برجسته نموده است . طراحی ارگونومیک آن باعث ایجاد تعادل کامل ، دقت بالای سلاح و پس زنی کم آن شده است و ان را تبدیل به سلاحی مناسب برای نیروهای مسلح نموده است . این سلاح عقب نشینی کم ، دقت بالا ، وزن کم و درجه اطمینان بالایی داشته و ساختار آن به گونه ای است که به سادگی قابل تعمیر و نگهداری است . سرنیزه نیز قابل نصب بر روی سلاح است .


مشخصات فنی :
کالیبر : 5.56 در 45 میلیمبر
مکانیزم مسلح کننده : گاز غیر مستقیم
نوع مهمات : فشنگ SS109 یا M193
قفل : چرخشی با قفل کامل
خشاب : 20 و 30 تیری
طول سلاح با :
لوله بلند : 780 میلیمتر
لوله متوسط : 730 میلیمتر
لوله کوتاه : 680 میلیمتر
خان : 6 عدد راست گرد
سرعت دهانه : 950 تا 100 متر بر ثانیه
برد نهایی : 2500 متر
برد موثر : 450 متر
نواخت تیر : 700 – 800 تیر دقیقه
وزن ( با لوله بلند ) : 3900 گرم



 منبع :    .:: GSniper ::.


نبرد کریمه

نبرد کریمه

نبرد کِریمه یاجنگ کریمه به جنگهای اکتبر ۱۸۵۳ تا فوریه ۱۸۵۶ گفته می‌شود که میان امپراتوری روسیه تزاری از یک سو و فرانسه، انگلیس، پادشاهی ساردینیا و امپراتوری عثمانی از سوی دیگر رخ battle of karimehداد. نیکلای اول تزار روسیه که به «مرد بیمار اروپا» شهرت یافته بود بدون توجه به سیاست‌های بریتانیا و فرانسه نسبت به امپراتوری عثمانی به ناوگان خود دستور داد تا ناوگان دریایی عثمانی را در دریای سیاه نابود کند، آنگاه او ایالت‌های رومانیایی امپراتوری عثمانی را تصرف کرد.

ناپلئون سوم امپراتور فرانسه و دولت ملکه ویکتوریا بریتانیا با سلطان عثمانی همدردی کرده و برای نخستین بار از گذشته‌های بسیار دور در یک جنگ علیه کشور ثالث با یکدیگر متحد شدند و ناوگان دریایی خود را برای کمک به سلطان عثمانی به دریای سیاه اعزام کردند.

ادامه مطلب ...

دانلود کتاب نبرد من

در این کتاب که نویسنده ی آن خود آدولف هیتلر هست درباره خودش ، عقایدش و ..... اطلاعات هیتلرخوبی رو میفهمید پیشنهاد میکنم اگه وقت دارید بخونید خالی از لطف نیست

فرمت : PDF

حجم : حدودا 6 مگ

تعداد صفحات :179

منبع : p30download.com


       

ویدیو درگیری نیروهای آمریکایی با طالبان

در این ویدیو شما حمله نیروهای طالبان  رو به نیروهای آمریکایی رو مشاهده میکنید پیشنهاد میکنم ببینید جالبه




ویدیو درگیری نیرو های آمریکایی با تروریست ها در فلوجه

در این ویدیو شما درگیری ها وپاکسازی شهر فلوجه رو از تروریست ها ( تروریست بودن یا نبودنش رو battleمن نمیدونم ) رو  میبیند پیشنهاد میکنم ببینید