رزم‌ناو زمینی P1000 RATTE

آلمان نازی در جنگ های جهانی طراحی هایی بسیار هوشمندانه و فراتر از زمان خود داشت که بسیاری از آنها الگویی برای ساخت ادوات امروزی هستند در این پست به معرفی یکی از این طرح ها می پردازیم

رزم‌ناو زمینی P1000 RATTE


کشور سازنده : المان نازی

طول تانک با لوله : 35 متر

عرض : 14 متر

ارتفاع : 11 متر

سرعت : 20 کیلومتر در ساعت

قدرت موتور : ۲x۸۵۰۰ اسب بخار

 توپ های اصلی : ۲x ۲۸۰mm SK C/۳۴ L/۵۴، ۵

 توپ های ضد هوایی عقب : ۸x ۲۰mm Flak ۳۸

 توپ عقب : ۱۲۸mm CHP
ادامه مطلب ...

ویدیو بالگردRAH-66

در پست قبلی در  مورد این بالگرد توضیح داده شد حالا نوبت به ویدیو پرواز این بالگرد رادار گریز است پیشنهاد میکنم ببینید جالبه 

بالگرد رادار گریز RAH-66

هلیکوپترRAH-66 کمانچی طرح مشترک کمپانی بوئینگ و سیکورسکی به عنوان اولین هلیکوپتری که علاوه برعملیات تهاجمی توانایی انجام ماموریت های شناسایی را نیز دارد و همچنین اولینrah66 هلیکوپتر پنهانکار ؛نسل پیشرفته از پرنده های ارتش امریکاست. ((کمانچی)) برای خدمت در گردان های هلیکوپتری تهاجمات سبک طراحی شده و بیشتر بعنوان مکمل برای اپاچی در میادین نبرد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
پیشرانه های کمانچی دو دستگاه موتور پیشرفته ی توربو شفت T800-801 با قدرت 1440 شفت اسب بخار ساخت LHTEC بوده که با توجه به بدنه ی با مقاومت کم در برابر هوا بسیار سریعتر از اپاچی که از نظر اندازه نیز از کمانچی بزرگتر است پرواز میکند.سرعت کروز این هلیکوپتر حدود 310 کیلومتر بر ساعت میباشد.
مهمترین نقش کمانچی جستجوی نیروهای دشمن و مشخص کردن انها برای هلیکوپتر اپاچی در تمام شرایط جوی و شب است . برای نیل به این هدف کمانچی به انواع سنسور مادون قرمز شده است که میتوان به سیستم دید روبه روی مادون قرمز FLIR و سیستم اطلاعات پروازی head up یکپارچه شده با کلاه خلبان اشاره کرد که در پرواز های نزدیک به سطح زمین قابلیت فوق العاده ای را به خلبان میبخشد البته این هلیکوپتر در عملیات های تهاجمی سبک نیز میتواند نیروهای پیاده را همراهی کند.بطور کلی دو ماموریت دیده بانی و تهاجمی هوا به هوا و هوا به زمین برای این پرنده در نظر گرفته شده است.
تجهیزات عملیاتی کمانچی شامل سیستم دید در شب برای خلبان:نمایشگر نصب شده روی کلاه خلبان:سیستم الکترواوپتیکی شناسایی هدف و سیستم های اویونیک،ناوبری،شناسایی و مخابرات کاملا یک پارچه شده است.


ادامه مطلب ...