تانک ذوالفقار


تانک ذوالفقار از تانک‌های ایرانی است که در اختیار نیروهای مسلح ایران قرار دارد.

این تانک در سه مدل ۱، ۲ و ۳ ساخته شده‌است. توپ این تانک بدون خان با پخش‌کننده دود است. تانک ذوالفقار طراحی شده توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش میباشد. موتور این تانک در مدلهای اولیه از اوکراین خریداری میشد ولی امروزه به طور کامل در داخل کشور ساخته میشود.

همانند سایر تانکها، رانندهٔ تانک ذوالفقار نیز در سمت چپ بدنه قرار می‌گیرد. رانندهٔ تانک می‌تواند با باز کردن دریچه دید بالای سر خود، به سمت راست به هدایت چشمی تانک بپردازد و یا اینکه از پیرابین(پریسکوپ) استفاده نماید. تانک ذوالفقار مجهز به سیستم دید در شب و سیستم تهویه هوا برای خارج کردن گاز ناشی از شلیک توپ است. صنایع نظامی ایران، کار مقاوم سازی تانک‌های نیروی زمینی ارتش را در برابر حملات میکروبی و شیمیایی آغاز کرده که این تغییرات و بهسازی‌ها، شامل حال مدل‌های جدید ذوالفقار نیز شده‌است. توپ پرقدرت ۱۲۵ میلی متری ذوالفقار همانند تانک T-۷۲، به صورت خودکار مسلح می‌شود. همچنین تانک ذوالفقار، مجهز به


لطفا ادامه مقاله را در ادامه مطلب مشاهده بفرمایید
Share
ادامه مطلب ...

خط ارتباطی بین ابران و آمریکا فقط حرف یا نه ؟


خبر وال استریت ژورنال جنجالی شد
واکنش مقام آمریکایی به ایجاد خط دریایی ارتباط ویژه با ایران

خبرگزاری فارس: پایگاه اینترنتی شبکه "ای بی سی" در خبری به نقل از یکی از مقامات عالیرتبه دفاعی آمریکا اعلام کرد که برخی در آمریکا از طرح ایجاد خط ارتباطی ویژه با ایران در منطقه خلیج فارس حمایت می کنند اما در حال حاضر این پیشنهاد وزیر دفاع و رئیس جمهوری آمریکا نیست.

خبرگزاری فارس: واکنش مقام آمریکایی به ایجاد خط دریایی ارتباط ویژه با ایران

به گزارش فارس، یکی از مقامات عالیرتبه دفاعی آمریکا که نامی از وی برده نشد، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "ای بی سی" اعلام کرد که گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا در رابطه با ایجاد خط ویژه ارتباطی در مواقع ضروری در این مرحله تصمیمی شتابزده است.
 
وی افزود: ممکن است طرفدارانی برای ایجاد یک خط ارتباطی ویژه دریایی میان دو کشور در این مرحله از زمان وجود داشته باشد، اما گفت‌وگو درباره آن در این مرحله اقدامی شتابزده است. در حال حاضر هیچ پیشنهادی برای ایجاد چنین راه ارتباطی مقابل نه وزیر دفاع و نه رئیس جمهوری آمریکا مطرح نیست.
 
روزنامه "وال استریت ژورنال" روز گذشته در خبری اعلام کرد: دولت آمریکا در حال بررسی ایجاد یک خط ارتباط ویژه مستقیم نظامی با ایران پس از یک سری تقابلات نزدیک میان نیروهای ایران و آمریکا در خلیج فارس است.
 
برخی از مقامات آمریکایی که نامی از آنها برده نشده است، در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال اعلام کردند: آمریکا به طور خاص درباره یک ناوگان از قایق های تندرو در خلیج فارس که احتمالا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کنترل می شوند، نگران است.
 
این گزارش افزود: این قایق های پیشرفته که می‌توانند به موشک تجهیز شوند مرتبا ناوهای جنگی آمریکا و متحدان آن را در منطقه خلیج فارس که در حال عبور هستند به چالش می کشند.
 
بنا به نوشته "وال استریت ژورنال"، در ماه های اخیر یک ناوشکن انگلیسی به محض مشاهده یکی از این قایق ها که در حال نزدیک شدن به آن بود و به نظر می رسید قصد حمله به این ناو را دارد، چند تیرهوایی شلیک کرد.
 
این نشریه آمریکایی همچنین در گزارش خود مدعی شد: هواپیماهای ایرانی نیز ناوهای آمریکا را به چالش کشیده اند.
 
این گزارش افزود: مقامات آمریکایی که نگرانند مبادا این سوء تفاهمات به درگیری گسترده تری بیانجامد، در حال بررسی پیشنهادی رسمی برای برقراری ارتباطات در شرایط اضطراری هستند.
 
وال استریت ژورنال همچنین تأکید کرد: حداقل از ابتدا مقامات نظامی آمریکا تمایل بسیار زیادی درباره توسعه تماس ها و ارتباطات میان نیروهای دریایی آمریکا و ایران هستند تا از پیش بینی های غلط جلوگیری کنند. اما به دلیل ارتباطات عمیق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با حزب الله لبنان و گروه حماس در فلسطین، مقامات آمریکایی نگران تعامل مستقیم با نیروهای سپاه پاسداران هستند.
 
این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: هنوز مشخص نیست که آیا این پیشنهاد ایجاد خط ارتباط ویژه مستقیم با ایران به طور غیررسمی مطرح شده است یا خیر. البته احتمال هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این پیشنهاد از طریق عراق با ایران به طور غیر رسمی مطرح شده باشد.

آیا ما S300 ایرانی داریم؟!

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاصلوات‌الله‌علیه‌وآله جدیدترین اخبار مربوط به مراحل ساخت سامانه بومی S300 با نام "باور373" را اعلام کرد.

 
"امیر فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا پیرامون آخرین اخبار از طراحی و ساخت سامانه بومی S300، با بیان اینکه این سامانه موشکی یکی از سامانه‌های پیشرفته دنیا محسوب می‌شود، گفت: «با این حال معتقدیم که اگر تمام کشور را به سامانه S300 که از خارج تقدیم ما شده باشد و مستشاران خارجی هم 5 سال مامور شوند و حقوق و مزایایشان را هم خود روسیه بدهد، مجهز کنیم، 10 درصد دفاع ما هم تامین نمی‌شود، زیرا S300 تنها سامانه دفاعی لازم در پدافند هوایی نیست.»

وی با اشاره به پیمان شکنی روسیه در موضوع قرارداد تحویل این سامانه به ایران، افزود: «در موضوع قرارداد S300، طرف ایرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت کامل اجرا کرد و هیچ مورد شبهه‌ برانگیزی وجود نداشت و قرار بود این سامانه واگذار شود که متاسفانه به دلیل شیطنت دولت‌های غربی این کار صورت نگرفت.»

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت دفاع مسئول پیگیری پرونده S300 است، اظهار داشت: «دولت به خوبی بحث تخلفات صورت گرفته از سوی طرف خارجی را دنبال می‌کند.»

دستور رهبر انقلاب درخصوص S300 همزمان با طی دوره نیروها در روسیه
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاصلوات‌الله‌علیه ادامه داد: «البته در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن S300  مطرح شد و نفرات ما هنوز در روسیه دوره می‌دیدند، مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند که "بروید و خودتان این کار را ملی کنید"از آن زمان این کار در دستور کار قرار گرفت که طراحی مفهومی آن هم در وزارت دفاع، هم در قرارگاه و هم برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شد.»
 
استفاده از چند نوع موشک متفاوت در سامانه بومی S300
اسماعیلی با اشاره به مراحل طراحی و ساخت سامانه بومی مشابه S300، تاکید کرد: «اگر S300 در برخی موضوعات خلأ داشت، در طرح بومی این سامانه، این خلأ‌ها برطرف شده است و طراحی مفهومی آن نیز به پایان رسیده و حتی پروژه، نامگذاری شده است و در حال حاضر در مرحله نیازسنجی و طراحی دقیق هستیم که این کار مشترک با همکاری قرارگاه و وزارت دفاع در حال اجراست.»

وی با بیان اینکه در بحث راداری این سامانه نیز به نقاط قوت بسیار خوبی در حوزه کشف و شناسایی رسیده‌ایم، تصریح کرد: «وزارت دفاع در خصوص موشک‌های آن نیز پیش‌بینی کرده که این سامانه با دو یا سه نوع موشک در لایه‌های مختلف بتواند وارد عمل شود.»

S300 ایرانی با نام "باور373" می‌آید
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا همچنین در خصوص نام سامانه بومی جایگزین S300، گفت: «نام این سامانه بومی "باور 373" است که 373 از القاب رسول‌الله‌صلوات‌الله‌علیه‌وآله در حروف ابجد بوده و "باور" نیز یعنی ما باور داریم که این کار انجام می‌شود.»
 
منبع: فارس

نگاهی به زبان برنامه نویسی قدرتمند C++

C++ قسمت اول

زبان برنامه‌نویسی ++C (تلفظ می‌شود: سی پلاس پلاس) یک زبان برنامه‌نویسی رایانه‌ای همه‌منظوره، شیءگرا، سطح بالا و چندرگه (که از برنامه‌نویسی رویه‌ای، تجرید داده‌ها و برنامه‌نویسی شیءگرا پشتیبانی می‌کند)، عمومی و با قابلیت‌های سطح بالا و سطح پایین می‌باشد. این زبان دارای قابلیت‌های انواع داده ایستا، نوشتار آزاد، چندمدلی، معمولاً زبان ترجمه شده با پشتیبانی از برنامه‌نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌نویسی شیءگرا، برنامه‌نویسی جنریک است. ++C به همراه جد خود C از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی تجاری هستند.

زبان ++c یک زبان سطح میانی در نظر گرفته می‌شود. این زبان دارای قابلیت زبان‌های سطح بالا و پایین به‌صورت هم‌زمان است.

زبان ++C توسط بی‌یارنه استراس‌تروپ دانمارکی در سال ۱۹۷۹ در آزمایشگاه‌های بل (Bell Labs)، برای بهبود زبان سی و بر مبنای آن ساخته شد و آن را "C با کلاس" (C With Classes) نام‌گذاری نمودند. در سال ۱۹۸۳ به ++c تغییر نام داد. توسعه با اضافه نمودن کلاس‌ها و ویژگی‌های دیگری مانند توابع مجازی، سربارگزاری عملگرها، وراثت چندگانه، قالب توابع، و پردازش استثنا انجام شد. این زبان برنامه‌نویسی در سال ۱۹۹۸ تحت نام ISO/IEC ۱۴۸۸۲:۱۹۹۸ استاندارد شد. نسخهٔ فعلی استاندارد این زبان ISO/IEC ۱۴۸۸۲:۲۰۰۳ است. نسخهٔ جدیدی از استاندارد (که به صورت غیررسمی C++۰x نامیده می‌شود) در دست تهیه است.

تاریخچهٔ زبان

 

بی‌یارنه استراس‌تروپ، سازنده سی++

استراس‌تروپ کار بر روی زبان «c با کلاس» را در سال ۱۹۷۹ آغاز کرد. ایدهٔ ساخت این زبان جدید در زمان کار بر روی تز دکترای خود به ذهن استراس‌تروپ خطور نمود. او متوجه شد که سیمولا دارای ویژگی‌هایی مناسب برای ساخت برنامه‌های بسیار بزرگ است اما برای استفادهٔ عملی بسیار کند است اما BCPL با وجود سرعت بسیار زیاد برای ساخت برنامه‌های بزرگ بسیار سطح پایین است. زمانی که استراس‌تروپ کار خود را در آزمایشگاه‌های بل (Bell Labs) آغاز نمود با مشکل تحلیل هسته unix با توجه به محاسبات توزیع شده روبرو شده بود. با یادآوری تجربیات خود در دوران دکترا، او زبان C را با استفاده از ویژگی‌های سیمولا گسترش داد. C به این دلیل انتخاب شد که یک زبان عمومی، سریع، قابل حمل، و به‌صورت گسترده در حال استفاده بود. علاوه بر C و سیمولا زبان‌های دیگری مانند ALGOL ۶۸، ADA، CLU، ML نیز بر ساختار این زبان جدید اثر گذاشت. در ابتداویژگی‌های کلاس، کلاس‌های مشتق شده، کنترل نوع قوی، توابع درون‌خطی، و آرگومان‌های پیش‌فرض از طریق Cfront به C اضافه شد. اولین نسخهٔ تجاری در سال ۱۹۸۵ ارائه شد.

در سال ۱۹۸۳ نام زبان از «C با کلاس» به ++C تغییر یافت. ویژگی‌های دیگر شامل توابع مجازی، سربارگزاری عملگر و نام تابع، ارجاعات، ثوابت، کنترل حافظه توسط کاربر به‌صورت آزاد، کنترل نوع بهتر، و توضیحات یک‌خطی به صورت BCPL با استفاده از «//» نیز به آن اضافه شد. در سال ۱۹۸۵ اولین نسخه زبان برنامه‌نویسی ++C انتشار یافت و مرجع مهمی برای این زبان فراهم شد در حالی که هیچ استاندارد رسمی‌ای وجود نداشت. در سال ۱۹۸۹ ویرایش ۲٫۰ از زبان ++C ارائه شد. ویژگی‌های جدیدی مانند ارث‌بری چندگانه، کلاس‌های انتزاعی، اعضای ایستای توایع، اعضای ثابت تابع، و اعضای حفاظت شده به آن اضافه شد. در سال ۱۹۹۰ «راهنمای مرجع ++C» منتشر شد. این کار بنیان استانداردهای بعدی شد. آخرین ویژگی‌های اضافه شده شامل موارد زیر بودند: قالب توابع، استثناها، فضاهای نام، تبدیلات جدید، و یک نوع داده منطقی.

در حین تکامل ++C کتابخانهٔ استاندارد نیز به‌وجود آمد. اولین نسخهٔ کتاب استاندارد شامل کتابخانهٔ جریانات I/O بود که جایگزین printf و scanf شد. در ادامه مهم‌ترین ویژگی اضافه شده Standard Template Library بوده‌است


  منبع : ویکی پدیا

شکل و شمایل جیمیل بالاخره تغییر کرد

بالاخره شکل و شمایل  صفحه ورود سرویس ایمیل گوگل تغییرکرد نیازی به توضیح بیشتر نداره خودتون ببینید