جنگ سایبری ، هنر جنگ

"هنر جنگ" نام رساله یکی از فرماندهان نظامی چین باستان به نام "سون تسو" است که در زمان cyber warپادشاهی "وو" نوشته شده. این کتاب که در چینی "سونتسی بینگفا" خوانده می‌شود و معنای شیوه‌های جنگی یا روش‌های به کارگیری نیروها را می‌دهد نخستین بار در 1722 به فرانسوی ترجمه شد. این کتاب یکی از پرخواننده‌ترین و تأثیرگذارترین مجموعه‌های جنگی در تاریخ بوده است. در نزد چینیان باستان این کتاب یکی از مهم‌ترین‌های کتاب‌ها در ادبیات چین است. گفته می‌شود که "مائو تسه‌دونگ" و "ژوزف استالین" هر دو

               لطفا بقیه مقاله را در ادامه مطلب مشاهده کنید

ادامه مطلب ...

کونگ جینگ 2000

                            کونگ جینگ KJ20002000

چین در دهه گذشته سرمایه گذاری سنگینی را برای به دست اوردن توانایی اخطار پیشگیرانه هوابرد انجام داده است . در چند سال اخیر چندین طرح عرضه شده اند که کاجی 2000 پیشرفته ترین انها است . در اختیار داشتن 4 تا 6 فروند از این هواپیماها چین را قادر میسازند تا یک سیستم بومی پیشرفته c4isr را بنا کند . نیروی هوایی چین میتواند این تجهیزات را هم در عملیات دفاعی و هم در عملیات هجومی بکار گیرد .

گام اول : نگاه به بیرون یا پروژه انتونوف 50             

گام دوم : نگاه به درون یا پروژه ی کاجی 2000

در سال 1944 چین مذاکراتی را با روسیه و اسرائیل اغاز کرد تا بتواند از انها هواپیماهای اواکس پیشرفته ای را خریداری کند . در نهایت قرار شد که بدنه ی هواپیماهای روسی انتونوف 50 به همراه سیستم اخطار پیشگیرانه هوابرد اسرائیلی در ساخت این اواکس جدید استفاده شود رادار اسرائیلی فالکون به KJ2000صورت همبسته با سیستم های c3i کار میکرد و توسط صنایع هوایی اسرائیل توسعه یافته بود . در سال 1996 چین , روسیه و اسرائیل توافق کردند تا یک فروند از این اواکس ها به نیروی هوایی چین تحویل داده شود . قیمت این هواپیما 250 میلیون دلار بود .

 

بقیه مقاله در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

ویدیو و عکسهایی از EUROCOPTER X3سریعترین هلیکوپتر جهان

این هلیکوپتر اروپایی دارای سرعت 430 کیلومتر بر ساعت است

x3

بقیه عکس ها در ادامه مطلب

برای دانلود ویدیو اینجا

ادامه مطلب ...

مشکل دانلود

  با عرض پوزش متاسفانه آپلود سنتر بسیار خوب train bit  به علت نامعلوم(بیخودی ) از دسترس خارج شده نمیتونم بگم چی شده چون خودم هم همون میشم  و لینک دانلود بعضی از ویدیو ها قابل دسترسی نیست

سوخو -۲۴

 

سوخو -۲۴

نوع هواپیما : تهاجمی

کشور سازنده : شوروی

شرکت سازنده : سوخو

بکار گیرنده ها : نیروی هوایی روسیه, نیروی هوایی اوکراین

تعداد ساخته شده : 1400 فروند

سوخو-۲۴ (به روسی: Сухой Су-24) یک جنگنده‌بمب‌افکن دو کابینه، با دو موتور ساخت شرکت سوخو است. این هواپیما دارای شباهت‌هایی به هواپیماهای میراژ-۲۰۰۰ و پاناویا ترنادو است.

این هواپیما از اواسط دهه ۷۰ در خدمت نیروی هوایی روسیه بوده است.

ادامه مطلب ...