اولین کارت حافظه 200 گیگابایتی دنیا عرضه شد

شرکت SanDisk کارت حافظه‌ی 200 گیگابایتی‌اش را روانه‌ی بازار کرد.

دقیقا سه ماه پیش، درست چند روزی پس از اینکه سامسونگ از غیرممکن بودن ارتقای حافظه‌ی گوشی S6 خود خبر داده بود، شرکت امریکایی SanDisk از اولین کارت حافظه‌ی 200 گیگابایتی دنیا رونمایی کرد. شرکت SanDisk از احتمال عرضه‌ی این کارت‌ حافظه‌ی MicroSD در اواسط سال 2015 میلادی خبر داده بود، و این شرکت به قول‌اش عمل کرده است.
شایعات خبر از این موضوع داده بودند که شرکت SanDisk می‌خواهد این کارت حافظه‌ی 200 گیگابایتی را با قیمت 399 دلار عرضه کند، اما این کارت حافظه دیروز با قیمت 240 دلار وارد بازار شد. البته 240 دلار هم قیمت بالایی برای این کارت MicroSD است، اما از 399 دلار خیلی بهتر و عاقلانه‌تر است.

 

 

 

این کارت 200 گیگابایتی در کلاس MicroSDXC UHS-I قرار می‌گیرد و توانایی انتقال اطلاعات با سرعت 90 مگابایت در ثانیه را دارد، دقیقا دو برابر کارت 128 گیگابایتی شرکت SanDisk. این شرکت ادعا می‌کند که انتقال 1200 فایل عکس بر روی این کارت حافظه در کمتر از یک دقیقه انجام خواهد شد. با توجه به سرعت بالایی که این کارت دارد، این کارت احتمالا برای کسانی که می‌خواهند با دستگاه‌شان برای مدت‌هایی طولانی‌تر فیلم‌برداری کنند مناسب خواهند بود. مخصوصا که این کارت گرافیک به همراه یک آداپتور کارت حافظه SD هم عرضه می‌شود.
اگر قیمت این کارت حافظه زیاد به نظرتان می‌رسد، کارت 128 گیگابایتی شرکت SanDisk تنها 70 دلار قیمت دارد.

با جت‌پک در آسمان پرواز کنید

شرکت هوافضای Martin Aircraft تا سال آینده‌ی میلادی یک جت‌پک (Jetpack) را روانه‌ی بازار خواهد کرد. این خودرو که Martin Jetpack نام دارد، از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده و قرار است سال آینده با قیمت 150 هزار دلار عرضه شود.
جت‌پک‌هایی که تا به امروز در فیلم‌های جیمز باند و بازی‌های ویدیویی دیده‌ایم، از موشک‌هایی قدرتمند برای پرواز استفاده می‌کنند، اما شرکت «مارتین» معتقد است که استفاده از موشک، کنترل جت‌پک را غیرممکن می‌کند. در جت‌پکی که این شرکت ساخته، به‌جای موشک از فن‌هایی بزرگ استفاده شده است که طبق گفته‌ی سازندگان آن، کنترل این ماشین پرنده را ممکن می‌کند.
 
          
 
دو لیتر سوختی که این جت‌پک می‌تواند حمل کند برای به راه‌اندازی دو فن بزرگ و حمل 120 کیلوگرم وزن کافی است. یک چتر نجات هم به‌طور پیش‌فرض روی این جت‌پک قرار دارد. جت‌پک شرکت مارتین در وضعیت فعلی‌اش می‌تواند برای مدت 30 دقیقه با حداکثر سرعت 74 کیلومتر در ساعت پرواز کند. 
شرکت سازنده‌ی این جت‌پک معتقد است که مهم‌ترین قابلیت این ماشین پرنده، امکان فرود آمدن‌اش در هر نقطه است. از پارک‌ها گرفته تا پشت‌بام یا حتی یک باغ می‌توانند محل فرود این جت‌پک باشند. شرکت Martin می‌گوید که این خودرو را برای میلیونرها نساخته، بلکه هدف اصلی ساخت آن برای استفاده در خدمات اورژانسی بوده است.
قرار است این جت‌پک اواسط سال 2016 میلادی برای سازمان‌های خدماتی و اورژانسی، و چند ماه پس از آن برای استفاده عموم عرضه شود.

باریک‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ به زودی عرضه می‌شود

با توجه به اخبار جدید شرکت سامسونگ، گوشی هوشمند گلکسی A8 مجوزهای لازم را از سازمان‌های مربوطه دریافت کرده و به‌زودی روانه بازار می‌شود.

گوشی هوشمند گلکسی A8 سامسونگ به عنوان جدیدترین مدل گوشی‌های سری A این شرکت شناخته می‌شود. پیش از این گلکسی A8 توانسته بود مجوزهای تصدیق کیفیت و دیگر مجوزهای لازم برای انتشار را از سازمان تنظیم‌کننده TENAA در چین دریافت کند. لازم به ذکر است که در حال حاضر همین مجوزها توسط همتای آمریکایی سازمان TENAA که FCC نام دارد هم تایید شده است. بر اساس اخبار منتشر شده سامسونگ گلکسی A8 از یک صفحه نمایش 5.7 اینچی AMOLED با کیفیت FullHD و وضوح تصویر 1080p همراه با پردازنده 64 بیتی اسنپ‌دراگون 615 بهره‌ می‌برد.

این گوشی 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی برای دخیره‌سازی انواع فایل‌ها دارد که با نصب کارت حافظه می‌توان آن را تا 128 گیگابایت افزایش داد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به حسگر اثرانگشت روی دکمه Home آن اشاره کرد. در این محصول از  یک دوربین 16 مگاپیکسلی در پشت، یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو و باتری 3050 میلی‌آمپری استفاده شده است. گلکسی A8 باریک‌ترین گوشی هوشمند شرکت سامسونگ با وزن 142 گرم و قطر 5.94 میلی‌متر است. با دریافت این مجوزها، تاریخ انتشار رسمی باریک‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ بسیار نزدیک به‌نظر می‌رسد ولی هنوز تاریخ دقیقی از سوی این شرکت برای انتشار آن مشخص نشده است.

IFA 2014 :سامسونگ Note 4 معرفی شد

دقایقی پیش چهارمین نسخه از سری گوشی‌های Note معرفی شد . این گوشی مجهز به صفحه‌نمایش 5.7 اینچی باکیفیت QHD است . که این بار از  پوشش 2.5D Gorilla Glass 3 برای محافظت از آن استفاده‌شده . کناره‌های صفحه‌نمایش انحنای کمی دارند این نوع صفحه‌نمایش پیش‌ازاین در N9 نوکیا دیده‌شده بود . قابلیت‌های Spen در این گوشی بیشتر شده است . یکی از این قابلیت‌ها Snap Note نام دارد که می‌توانید با استفاده از آن از متن عکس بگیرید و آن را تبدیل به نوشته‌های قابل‌ویرایش کنید .

 در دو نسخه با پردازنده‌های 8 هسته‌ای و 4 هسته‌ای عرضه می‌شود Note4

 

مشخصات Note 4

صفحه‌نمایش 5.7 اینچی QHD از نوع Super AMOLED با تراکم پیکسلی 515 پیکسل بر اینچ

3 گیگابایت حافظه RAM

پردازنده 4 هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 805  در مدل SM-N910S

پردازنده 8 هسته‌ای Exynos 5433 در مدل SM-N910C

اندروید نسخه 4.4.4 کیت کت

دوربین 16 مگاپیکسلی به همراه قابلیت Smart OIS

دوربین 3.7 مگاپیکسلی در جلوی گوشی

درگاه MicroSD باقابلیت ارتقا تا 128 گیگابایت

باتری 3220 میلی‌آمپری

 

 

اولین گوشی سری z سامسونگ با سیستم عامل تایزن در راه است

درحالی که شرکت کره ای سامسونگ تنها تولید کننده موفق تلفن های اندروید محسوب می گردد، اینبار قصد دارد با تولید اولین گوشی مبتنی بر سیستم عامل تایزن نوع جدیدی از تجربه را در اختیار کاربران خود قرار دهد.