بزرگترین مقر جاسوسی جهان در صحرای نقب/ اسرائیل علیه خاورمیانه


یک ماهنامه فرانسوی از وجود یک مقر جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی در صحرای نقب (جنوب فلسطین اشغالی) خبر داد که بزرگترین مقر جاسوسی جهان است و علیه کل منطقه فعالیت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماهنامه لوموند دیپلماتیک در شماره جدید خود در گزارشی به قلم "نیکی هگر" روزنامه نگار نیوزیلندی نوشت: ماموریت این مقر جاسوسی شنود تماسهای تلفنی، کنترل پیامهای ارسالی و نامه های الکترونیکی است که از طریق ارتباطات ماهواره ای یا فیبرهای نوری در دریای مدیترانه ارسال می شود.

بر این اساس، این مقر اطلاعاتی از تمام مکالمات تلفنی و ارتباطات الکترونیک صادره از خاورمیانه، اروپا، آفریقا و آسیا از طریق ماهواره و فیبرهای نوری جاسوسی می کند. 

در این گزارش مکان این مقر جاسوسی در منطقه "اوریم" در 30 کیلومتری زندان بئر السبع در صحرای نقب (جنوب فلسطین اشغالی) اعلام شده است.

این مقر جاسوسی اطلاعات بدست آمده را به یگان جاسوسی موسوم به 8200 در هرتزلیا ارسال می کند و یا آنها را در اختیار مقر موساد قرار می دهد که در نزدیکی همین مرکز جاسوسی در صحرای نقب قرار دارد.

نیکی هگر در این گزارش که با عنوان "از اینجا جاسوسان اسرائیلی فعالیت می کنند" منتشر شده، می افزاید: مقر جاسوسی اسرائیل در صحرای نقب تحت حمایت های شدید امنیتی قرار دارد و با حصارهای مرتفع محصور شده است. 

بر این اساس یکی از اقدامات این مقر جاسوسی شنود مکالمه تلفنی میان "جمال عبد الناصر" رئیس جمهور سابق مصر و "ملک حسین" پادشاه اردن در زمان جنگ نخست اعراب با رژیم صهیونیستی در ماه ژوئن سال 1967 بوده است.

همچنین این یگان بزرگ اطلاعاتی در سال 1985 در اقدامی دیگر توانسته ارتباط تلفنی میان "یاسر عرفات" و گروه گروگانگیر کشتی آکیلی لاورو را شنود کند.

بنابر این گزارش، رژیم صهیونیستی در چند سال اخیر تلاش های گسترده ای در راستای ساخت و توسعه مقرهای جاسوسی با بهره گیری از فناروی های نوین داشته است و هم اکنون در فلسطین اشغالی تجهیزاتی بزرگ و با توان بالایی نصب شده که می تواند ارتباطات را از صدها کیلومتر دورتر دریافت کند.

خاطر نشان می شود، نیکی هگر روزنامه نگار نیوزیلندی پیش از این در کتابی در سال 1996 با عنوان "اسرار قدرت" از بزرگترین سیستم جاسوسی آمریکا با نام "اشلون" (Echelon) پرده برداشت که بر تمام ارتباطات تلفنی، اینترنتی، تلفن های همراه و حتی فکس ها کنترل داشته است.

منبع : خبر گزاری مهر

آشنایی با تک تیراندازهای مدرن (قسمت آخر)

تک تیرانداز های روسی
 SV-98    , SV-99
SV-98 
 در سال1998 جایگزین سلاح  دراگانوف شد . این تک تیر انداز بر پایه  سلاح شکاری معروف ساخته شده  این سلاح به صورت دستی مسلح شده و مکانیزم قفل گلنگدن آن چرخشی
 است .
این سلاح قابلیت استفاده از کالیبر های ناتو را دارا می باشد  ارگونومی و خوش دستی قابل  قبول آن از نکات مثبت این سلاح می باشد
SV-99
این سلاح به سفارش نیروها ی ویژه روسیه ساخته شده این سلاح فشنگ ها ی 5.6 م م را شلیک میکند که این کالیبر به دلیل کوچکی و ضعیف بودن در بین تک تیر اندازهای حرفه ای به مگس کش معروف است  اما در درگیری های شهری به اندازه ی کافی دقیق و کارامد است
تک تیرانداز اتریشی  
TGP-1
این سلاح به صورت دستی مسلح شده و مکانیزم گلنگدن آن چرخشی بوده
این سلاح یکی از دقیق ترین سلاح جهان است  وبه صورت مدولی ساخته شده
تک تیر انداز آلمانی WALTER WA2000
این تک تیر انداز  در اوایل دهه هفتاد عرضه شد این تک تیر انداز از ابتدا برای مقاصد ضد ترور طراحی شد در این سلاح از طرح بول پاپ استفاده شده  قابل ذکر است برد مفید این سلاح با کالیبر استانداردش به 1000 متر میرسد که آنرا به یکی از دقیق ترین سلاح های جهان تبدیل کرده است البته قیمت این سلاح بسیار بالاست
PSG-1 تک تیرانداز آلمانی
توسط کمپانی هکلر کوخ به عنوان یک تک تیر انداز پلیسی در اواسط دهه هشتاد عرضه شد این سلاح بر گرفته از تفنگ تهاجمی  ژ3است و با قیمتی فراتر از 10000 دلار یکی از گرانترین سلاح در کلاس خود است .
سلاحی با عملکرد نیمه فقط اتوماتیک  بوده و حداکثر برد موثر ان 600 متر بوده  

برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید
پایان

 


ادامه مطلب ...