مهمات بدون پوکه

تاریخچه

به طور کلی می توان گفت  مهمات بدون پوکه مفهوم جدیدی به حساب نمی آیند چرا که در طراحی فشنگ های اولیه کاغذی از پوکه ها ی احتراق پذیری استفاده می شد که پس از شلیک تقریبا باقی مانده ای نداشت به طور مثال یکی از اولین تفنگهای ته پر نظامی از چنین فشنگی استفاده می کرد این فشنگ در اصل کاغذی حاوی باروت و چاشنی و مرمی بود .

اولین کاربرد نظامی مهمات فاقد پوکه در سلاح ها در سال 1848 رخ داد  او از این گلوله ها در    استفاده شد         hunt سلاح

کشور آلمان در جنگ جهان دوم در پروژه ای توسعه مهمات بدون پوکه را در پیش گرفت  و در این برنامه موفقیت هایی نیز بدست اوردند ولی انقدر نبود که به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرد

بقیه در ادامه ی مطلب

ادامه مطلب ...

موشک کرم ابریشم

 

موشک کرم ابریشم

موشک ضد کشتی اچ وای_2 یا کرم ابریشم  سالهاست که در درگیریهای دریایی در جهان و به ویژه در جنگ علیه نفت کش ها بکار گرفته شده است نام کرم ابریشم برای دو مدل "اچ وای -1" و "اچ وای -2" در نظر گرفته شده

 کرم  ایریشم   بر پایه موشک  ضد کشتی  روسی "اس اس ان-2" (استایکس) است . مصر و روسیه از نمونه روسی این موشک علیه اهداف اسراییلی استفاده کردند اولین درگیری موفق  موشکی در سال 1967 با شلیک 4 فروند استایکس  به سمت ناو "ایلات" اسراییلی اتفاق افتاد که در این حمله ناو ایلات غرق شد استایکس های روسی  ثابت کردند که میتوان یک ناو  مدرن  را  با شلیک موشک های دریا پرتاب غرق کرد

کرم ابریشم زیر نظر یک دانشمند چینی  با نام  " سیم  هسو-شن "توسعه یافت در جنگ اول خلیج فارس عراق  از این موشک به عنوان یک موشک  زمین به زمین در کویت استفاده کرد در 25 فوریه 1995 یک سایت زمینی عراق دو فروند موشک کرم ابریشم را به سمت نبرد ناو امریکایی " میسوری" شلیک کرد که یکی از انها توسط موشک  " سی دارت"شلیک شده از ناو های اسکورت   منهدم و دیگری به خطا رفت

ایران نیز  در جنگ علیه نفت کش ها از این موشک استفاده کرد درسال 1998 چین فروش این موشک را به ایران ممنوع کرد ولی ایران تکنولوژی ساخت آن را بدست آورده بود

نتیجه:

اگر چه موشک کرم ابریشم از نظر فنی و کارایی ضعیفتر از موشک هایی مانند هارپون و اگزوست  است ولی به دلیل کلاهک جنگی بزرگ آن این اطمینان را به شلیک کننده می دهد که در صورت اصابت  این موشک به هدف  کار آن را می سازد

برگرفته از ماهنامه جنگ افزار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد: انجام مراحل تعریف اولیه

ماهواره بشارت یک ماهواره مشترک با کشورهای اسلامی است که مراحل تعریف اولیه آن به پایان رسیده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر رضا تقی پور، در نشست مشترک میان وزارت ارتباطات و اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی که در موزه ارتباطات برگزار شد، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: پیشنهاد ساخت نخستین ماهواره مشترک کشورهای اسلامی از سوی ایران به کنفرانس کشورهای اسلامی ارایه شده است.
وی افزود: نام این ماهواره "بشارت" است و امیدواریم با پشتیبانی همه کشورها عضو این کنفرانس مراحل تکمیلی و ساخت آن نیز آغاز و اجرایی شود.
وی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید خاطر نشان کرد: دو سال پیش ایران نخستین ماهواره خود را که از طراحی تا ساخت و انجام دیگر مراحل نظیر ماهواره‌بر و ایستگاه های کنترل آن در داخل کشور و به دست متخصصان داخلی انجام شده بود را در مدار قرار داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این یک موفقیت بسیار بزرگ برای جهان اسلام محسوب می شود چرا که پیش از این تنها هشت کشور به صورت انحصاری این فناوری را در اختیار داشتند.
وی ادامه داد: امروز این انحصار به دست فرزندان اسلام شکسته شده و آماده ایم تا با کمال اشتیاق همه این دستاوردها را در قالب همکاری های فضایی در اختیار کشورهای اسلامی قرار می دهیم.
وی با اشاره به برنامه های فضایی تدوین شده در برنامه پنج سال آینده گفت: ایران برنامه های کاملی را در این حوزه تدوین کرده که ساخت و پرتاب ماهواره های مخابراتی و رادیو و تلویزیونی از جمله آن ها محسوب می شود.
دکتر رضا تقی پور تأکید کرد: این فناوری ها از نوع فناوری های گران محسوب می شوند که امروز ایران توانسته است از نظر تخصص و دانش فنی به این فناوری ها دست پیدا کند.
وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک جهان اسلام با اتحاد و همکاری های فنی و اقتصادی در زمینه فناوری های فضایی به قطب مستقلی در این بخش تبدیل شود.
بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه مفصل غرب برای فتح فرهنگی جهان، گفت: غرب برای تهاجم فرهنگی برنامه بزرگی دارد که مرحله به مرحله در حال پیاده سازی است.
وی خاطر نشان کرد: می بایست با استفاده از فناوری های روز و با استفاده از ابزارهای فرهنگی نسبت به توسعه معارف اسلامی اقدام شود تا بتوانیم به کمک آن و انجام فعالیت های دیگر، مهندسی معکوس روی مهندسی فرهنگی طراحی شده از سوی غرب را پیاده کنیم.
دکتر رضا تقی پور، تصریح کرد: امروزه شبکه ها و تجهیزات ارتباطی یکی از ابزارهای بسیار موثر در انتقال پیام های فرهنگی محسوب می شود.
وی ادامه داد: توسعه بصیرت و ایجاد انگیزش در جوامع اسلامی و توسعه معنویت و آنچه در آموزه های دین مبین اسلام به آن بسیار تأکید شده از دیگر فعالیت هایی است که می توان در این حوزه انجام داد.
انتهای پیام

مروری بر پروژه اندازه گیری دقیق آمار کاربران اینترنت

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به منظور تعیین یک فرمول علمی مورد قبول همه و پایان بخشیدن به اختلافات آماری، اجرای طرح اندازه گیری آمار کاربران اینترنت را بر عهده شرکت فناوری اطلاعات، سپرد.
یادآوری:

مدتهاست تعیین آمار دقیق کاربران بین مراجع مختلف مورد مناقشه قرار گرفته و مسوولان با حساسیت در زمینه عدد دقیق کاربران اینترنتی سخن گفته و از وجود آشفتگی و اعداد مختلف با شاخص های گوناگون در آن می نالند؟ در حالی که وجود آمار دقیق از کاربران دسترسی به شبکه دیتا، یکی از شاخص‌های مهم در حوزه‌ فناوری اطلاعات بوده و در ارزیابی و برنامه ریزی توسعه ای امری مهم است و می‌تواند اطلاعات ارزشمندی برای سیاستگذاری های آتی در این حوزه ارایه دهد. و از همین جاست که، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به منظور تعیین یک فرمول علمی مورد قبول همه و پایان بخشیدن به اختلافات آماری، اجرای طرح اندازه گیری آمار کاربران اینترنت را بر عهده شرکت فناوری اطلاعات، سپرد. 
ادامه مطلب ...