معرفی سامانه 2K11-krug با نام ناتو سام 4 ( ‌SA-4 "Ganef")

معرفی سامانه 2K11-krug با نام ناتو سام 4 ( ‌SA-4 "Ganef")
سامانه 2K11-krug با نام ناتو سام 4  این سامانه در دهه 60 تا 70 میلادی طراحی شد. از دهه 80 در کشور های عضو شوروی سابق کار گذاشته شد هدف از ساخت این سامانه انهدام موشک های زد رادار همانند shrik _ agm _ harm _ arm و همچنین موشک های بالستیک بوده است .
مکانیزم تشخیص و هدف گیری این سامانه بسیار پیشرفته تر از سامانه های سام 2 و سام 3 و سام 5 است دلیل ناشناخته موندن این سامانه ندادن این سرویس به کشور های دیگر بود.
اخرین سرویس این سامانه در کشور مجارستان تا سال 2000فعال بود که بعد از روی کار امدن سامانه های جدید این سامانه تعطیل شد این سامانه از 2 رادار تشکیل شده است.
رادار پیش اخطار SOC long track :
این سامانه برای کشف اهدافی در مساحت 300 کیلومتر درست شده.اما نحوه کشف و رد گیری اهداف در این سامانه نسبت به سامانه های دیگر سام متفاوت است . در سامانه های قدیمی سام رادار پیش اخطار وظیفه کشف اولیه هدف رو داشت و رادار رهگیر و کنترل اتش باید تمام کار ه ارا خود به تنهایی انجام میداد.
اسکوپ این سامانه به شکلی است که یک خط همانند نشانگر موس رایانه عمل میکند و یک جوی استیک برای این نشانگر ساخته شده تا افسر پیش اخطار بتواند با استفاده از ان جوی استیک نشانگر را برروی هدف نمایان شده درون اسکوپ رادار ببرد و با یک کلیلک azimuth & elevation هدف را پیدا کند.
(در سامانه های قدیمی پیدا کردن azimuth & elevation کار آسانی نبود)
اسکوپ رادار SOC مشاهده میکنید که یک خط صاف زرد پررنگ از وسط صفحه به سمت پایین کشیده شده این همان نشانگر هست که با استفاده از جوی استیک مخصوص میتوان اندازه ان را تغییر داد و نوک خط زرد را به سمت هدف داخل اسکوپ گرفت و با یک کلیک azimuth & elevation هدف ثبت میشود
رادار رهگیر و کنترل اتش SNR PAT HAND :
این رادار بعد از تراکینک یا رهگیری اولیه توسط رادار پیش اخطار Azimuth & elevation ثبت شده را توسط لینک wii-fi دریافت میکند و میتواند دیش گردان خود را به سمت موقعیت هدف چرخانده و اماده شلیک شود. این سامانه کنترل اتش اولین سامانه با تکنولوژی Wii-fi است که میتواند موشک krug-m1 m2 m3 را به سمت هدف پرتاب کند.
این رادار بسیار پیشرفته است و بعد از دریافت data از رادار پیش اخطار تنها با فشردن چند کلید جهت دیش های خود و لانچر های موشک را به سمت هدف تنظیم میکند این سامانه میتواند به صورت همزمان به سمت 2 هدف شلیک کند.
این رادار کوچک بوده و حتی در حال انجام عملیات هم میتواند جای خود را تغییر دهد اندازه ان همانند یک نفربر میماند.
لانچر متحرک سام 4 به نام SPU 2P :
موشک قابل شلیک این سامانه کمی بزرگ جثه است و کمی وحشت آور به دلیل قطر زیاد و بالچه های بلند .
نام موشک krug-m1 :
مشخصات کلی :
طول : 8.5 متر
قطر : حدود 1 متر
وزن : 2 تن و 400 کیلوگرم
پیشرانه اولیه : 4 بوستر 270 کیلویی ...مدت زمان 4 ثانیه
پبشرانه دوم: رم جت sustaainer با زمان سوخت 72 ثانیه...
برد: بین 5 تا 50 کیلومتر
کلاهک ترکیبی انفجاری : وزن کل کلاهک 150 کیلوگرم (این کلاهک 2 حالته همزمان است. 70 کیلو کلاهک ایجاد موج انفجاری و مابقی 15 هزار ساچمه 5 گرمی است )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد