ضد تک تیرانداز

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


در جنگ های امروزی دیگر جایی برای روش های کلاسیک مبارزه وجود ندارد. و جنگ های نامتقارن حرف اول را میزنند. امروزه ارتش های دنیا توجه خود را به سوی این موضوع معطوف کرده اند. و همانطور که در جنگ های نامتقارن 33 روزه حزب الله و اسراییل دیدید. یکی از مهمترین و کاراترین نیروها تک تیراندازان بودند.

یک تک تیرانداز میتواند در محلی دور از درگیری در محلی استتار شده (حتی در مقابل دوربین های مادون قرمز) با خونسردی کامل به نابود کردن دشمن بپردازد. که در اینصورت برای دشمن بسیار گران تمام میشود. که یک تک تیرانداز با حداقل مهمات در جایی نامعلوم به کشتار افرادش بپردازد. و همین مورد ترسی وحشتناک را برای نیروهای باقی مانده دشمن به بار می آورد.

بهترین راه مقابله با این اوضاع استفاده از تک تیراندازانی که برای شکار تک تیرانداز دشمن آموزش دیده اند است. در اینصورت این ضدتک تیرانداز باید زبده تر و سلاحی کاراتر از دشمنش داشته باشد. غیراز این او هم شکار خواهد شد.  

کمپانی استایر اتریش سلاحی برای همین موضوع طراحی و ساخته است. که تفنگی بسیار مورد توجه است.

این سلاح STEYR HS50    نام دارد. و از مشخصات میتوان به موارد زیر اشاره کرد

 وزن سلاح : 12.4KG

 حداکثر برد مفید : M2000

 طول سلاح: cm137

 کالیبر :  mm 12.7 ( نیم اینچ)

برد نهایی : در حالت ایده الm  7000

نوع گلنگدن : چرخشی با دو گیره قفل بزرگ

لوله سلاح با چکش کاری سرد شکل داده شده  و ماشه دو حالته برای این سلاح در نظر گرفته شده است. همچنین ترمز دهانه ای (قسمت جلوی لوله) بسیار خوب و بزرگ و نوع قنداق حلزونی آن به کاهش لگد سلاح بسیار کمک میکند.

این سلاح در اصل برای شکار تک تیراندازان دشمن از فواصل دور طراحی شده است. ولی با توجه به برد و قدرت بسیار زیاد و استفاده از کالیبر بزرگ(نیم اینچ) میتوان در انهدام هواپیماهای پارک شده ،رادارها ، مخازن سوخت، کشتن  افراد برجسته و فرماندهان دشمن و حتی زدن راننده خودروهای زرهی (به خاطر  نوع آلیاژ مرمی) استفاده کرد .

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سال  2006تعداد 800قبضه از این سلاح را به صورت قانونی از اتریش برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر خریداری کرده بود. و در حال حاضر با مهندسی معکوس اقدام به ساخت این سلاح کرده است.

 

 

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر

با سلام خدمت شما برادر گرامی مسئول سایبری حوزه امام خمینی زاهدان هستم برای ارتباط بیشتر ما را لینک کنید با تشکر

امید 1390/01/14 ساعت 10:57 http://omidpq.blogfa.com

سلام
سال نو رو بهت تبریک میگم و سال خوب و پر برکتی رو برات در کنار خانوادت و دوستانت آرزو میکنم.
بیا پیشم آپ کردم.
موفق باشی. [گل]

سلام منم سال نو رو به شما دوست گرامی تبریک میگم

سلام دوست عزیز منبع این پست هم زدم اگه جای دیگری سراغ داری منبع را ننوشتم و برای وبلاگ شماست به من بگید تا منبع را در وبلاگم درج کنم
دوست عزیز بیا همدیگرو لینک کنیم ؟ اگه خواستی لینک کنی اول منو لینک کن بعد به من خبر دهید تا من وبلاگ شما را لینک می کنم
خدافظ

parsa 1390/02/17 ساعت 02:01

سلام درباره کلت رولور بنویسید لطفا.
آگه بخوام بخرم بای چکار کنم؟
اگه میشه جواب رو برام ایمیل کنید ممنون میشم
تشکر

سلام
اگه بتونم حتما مینویسم
درباره خریدش من والا اطلاعاتی ندارم
تو هم دنبالش نرو اولا غیر قانونی
دوم جز دردسر هیچی نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد