ایستگاه مقابله با سپر موشکی آمریکا

به گزارش ایرنا به نقل از اینترفکس، این ایستگاه ردیابی روز سه شنبه با حضور مدوف رییس جمهوری روسیه و جمعی از مقام های عالی رتبه نظامی و سیاسی روسی در ایالت کالینینگراد در مرز لهستان راه اندازی شد.

بر اساس این گزارش، ایستگاه ردیابی جدید روسی در کالینینگراد می تواند به طور همزمان تا 500 هدف هوایی را ردیابی کند.

گزارش مزبور حاکی است که این ایستگاه قابلیت پوشش محدوده جغرافیایی به وسعت شش هزار کیلومتر از اروپا تا شمال آفریقا را دارد.

بر پایه این گزارش، مدودف روز سه شنبه برای افتتاح سامانه جدید ردیابی روسیه در مقر فرماندهی پایگاهی که ایستگاه در آن واقع شده، حضور یافت و پس از توضیحات فرمانده نیروی پدافند هوایی- فضایی روسیه درباره ویژگی های فنی سامانه جدید ردیابی، دستور آغاز به کار آن را صادر کرد.

مدودف در آیین افتتاح این ایستگاه اعلام کرد راه اندازی سامانه ردیابی کالینینگراد نخستین گام روسیه در واکنش به سامانه موشکی آمریکایی ها در قاره اروپاست.

وی ابراز امیدواری کرد که طرف های غربی، راه اندازی ایستگاه ردیابی کالینینگراد را نشانه آمادگی مسکو برای پاسخ دادن به سامانه موشکی آمریکا به عنوان تهدید اصلی نیروهای راهبردی روسیه تلقی کنند.

استان کالینین گراد غربی ترین نقطه روسیه و در همسایگی کشورهای لهستان و لیتوانی واقع شده است و مشرف به دریای بالتیک می باشد.

روسیه قبلا به آمریکا هشدار داده بود در صورت استقرار اجزای سامانه موشکی در قاره اروپا، تدابیر مناسب برای مقابله با آن اتخاذ می کند.

رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته نسبت به پاسخ کشورش به سامانه موشکی آمریکا به واشنگتن هشدار داد و گفت: در صورت بروز وضعیت نامساعد در زمینه سامانه موشکی آمریکا در قاره اروپا، روسیه از برداشتن گام های بعدی در زمینه خلع سلاح و کنترل تسلیحات خودداری می کند.

مدودف ازجمله این تدابیر، به راه اندازی ایستگاه ردیابی در منطقه کالینین گراد اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر آن با توجه به وجود رابطه میان تسلیحات راهبردی تهاجمی و دفاعی، دلایلی برای خروج کامل از قرارداد 'استارت-2' پیش می آید و مسکو حق خروج از این قرارداد را برای خود محفوظ می داند.

آمریکا به بهانه های واهی و بی اساس تهدید موشکی برخی کشورها و در اصل در راستای برنامه های توسعه طلبانه خود، تصمیم به ایجاد سپر موشکی در قاره اروپا گرفته است.

این کشور در راستای اجرای طرح سپر موشکی خود در اروپا، با رومانی، موافقتنامه استقرار بخشی از سامانه دفاع موشکی ناتو را امضا کرده است که به واشنگتن اجازه می دهد تا سامانه رهگیر 'اس .ام-3' را در این کشور مستقر کند.

بر اساس این توافق، یکی از اجزای سپر دفاع موشکی آمریکا در پایگاه هوایی سابق داوسلو رومانی به کار گرفته خواهد شد.

پانزدهم ماه سپتامبر امسال نیز توافقنامه سال 2005 آمریکا و لهستان و پروتکل الحاقی سال 2010 میلادی درباره پدافند موشکی اعتبار مجدد یافت که بر اساس آن پایگاه موشک های رهگیر آمریکایی (اس.ام-3) در این کشور اروپای شرقی نیز مستقر می شود.

نظرات 2 + ارسال نظر

سلام
ااااااا......
کلا با هم درگیرن!!!!!!
فکر میکردم سالها پیش مسئله جنگ بین روسیه و آمریکا منتفی شده
پس این همه تجزیه و ...... چی چی بود؟!!!!

ای بابا این دو از این درگیری کلی نفع میبرند
اصلا اگه درگیری نباشه دیگه سلاحی فروش نمیره

ممنون از حظورتون
وبلاگ خوب و جالبی دارید
موضوعش خیلی خاصه !
موفق باشید ..
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد