ویدیو توپ خود کششی M77 PORTEE

در پست قبلی شما با توپ خود کششی ساخت BAE  آشنا شدید

در این پست شما ویدیو مربوط به حرکت ، آماده سازی و شلیک این توپ را خواهید دید پیشنهاد m777میکنم ببینید

آشنایی کامل با توپ خود کششی M777 Portee ساخت انگلستان

توپ خود کششی M777 Portee ساخت انگلستان m777
توپ خودکششی M777 به دلیل نیاز ارتش انگلستان به توپی با کالیبر 155 میلیمتر که دارای تحرک و قدرت بالایی باشد توسط شرکت بین المللی BAE ساخته شد.دیوید راسل مدیر فروش سیستم های زمینی این شرکت در مورد آن می گوید:توپ خود کششی M777 Portee یکی از قابل انعطاف ترین توپ های جهان است که نه تنها می تواند در 24 ساعت شبانه روز به اجرای آتش بپردازد بلکه دقت و قدرت آتش بالا ، تحرک زیاد و وزن متوسطی دارد و ترکیب منحصر به فردی از قدرت و دقت آتش و تحرک است.کشنده این سیستم خودروی Supacat HMT 800 با پیکره بندی 8×8 است که دارای سیستم تعلیق موفق Supacat's است ، این خودرو در حال حاضر در حال خدمت در دو مدل دو محور و سه محور در ایالات متحده آمریکا و انگلستان است.این خودروی کشنده تحرک بالایی را به این سیستم بخشیده و خودرو می تواند با استفاده از سیستم تعلیق پیشرفته خود در زمین های ناهموار هم کارایی خوبی داشته باشد.در این جا با چند ویژگی این سیستم آشنا می شویم: این سیستم را می توان با هواپیماهای ترابری مانند C-130 جابجا کرد ،قابلیت حمل توسط دو هلیکوپتر ترابری Ch-74 شینوک پس از جدا شدن قطعات ، کشنده این توپ مجهز به سیستم حفاظت NBC (شیمیایی ، میکروبی ، هسته ای) است، این سیستم توانایی حرکت در اکثر جاده های موجود در کشور انگلستان را دارد و طراحی آن به گونه ای بوده که بتواند به راحتی در خیابان ها عبور و مرور کند.

ادامه مطلب ...

سامورائی جنگنجوی ژاپن تانک TK – X( قسمت سوم )

 ویژگی های مکانیزه تانک :      

سیستم تعلیق این تانک در نوع خود بی نظیر است . سیستم تعلیق این تانک از نوع نیوماتیک است و به تانک این امکان را می دهد که ارتفاع تانک را بسته به نوع نیاز و مکانی که تانک در ان قرار دارد تغییر دهد . سیستم تعلیق این تانک بسیار حساس بوده و همانند نسل جدید سیستم های تعلیق هوشمند ساخت کارخانجات ساب سوئد می تواند به طور اتوماتیک تنظیم شود . به این صورت که یک سمت تانک بیشتر از سمت دیگر به زمین نزدیک می شود . تانک می تواند بسیار به زمین نزدیک شود ، یا زانو بزند و یا ارتفاع شاسی خود را زیاد کند و هر کار دیگری که بخواهد می تواند انجام دهد . این سیستم تعلیق می تواند در حالت اجرای اتوماتیک  نیز قرار گیرد . به این صورت که ( همانند سیستم های تعلیق هوشمند سوئدی ) تانک وقتی از پهلو در یک سراشیبی قرار گرفت به طور خودکار ان سمت تانک که در قسمت بالاتر قرار گرفته است ، زانو بزند و به زمین نزدیک  شود و سمت دیگر تانک که در پایین سراشیبی قرار دارد ارتفاع خود را از زمین بیشتر کند . به این صورت می تواند در شرایط شیب های تند تعادل خود را تا حدود زیادی حفظ کند و از واژگون شدن تانک جلوگیری کند . این قابلیت این تانک امروزه بسیار موردتوجه قرار گرفته است . ادامه مطلب ...

سامورائی جنگنجوی ژاپن تانک TK – X( قسمت دوم )

سیستم کنترل اتش :

سیستم کنترل اتش پیشرفته این تانک شامل یک کامپیوتر مرکزی می باشد که در اختیار فرمانده تانک است ، این کامپیوتر شامل یک صفحه LCD بزرگ با وضوح تصویر بالا می باشد . تمامی اطلاعات داخل و خارج تانک بر روی این LCD نمایش داده می شود . همچنین توپچی تانک نیز به یک صفحه LCD کوچکتر مجهز شده است که اطلاعات مربوط به تسلیحات تانک بر روی ان نمایش داده می شود . این نمایشگر ها به صورت لمسی طراحی شده اند و به این وسیله باعث افزایش سرعت عمل خدمه تانک می شوند . این تانک مجهز به سیستم مکان یاب ماهواره ای (GPS ) می باشد . یک سیستم مسافت یاب لیزری بر روی برجک تانک نصب شده است که دارای دقت و حساسیت فوق العاده ای می باشد و تا مسافت های 9500 متر می تواند به خوبی و با دقت بسیار بالا مسافت تانک تا هدف را تعیین کند . این سیستم مسافت یاب لیزری در همه شرایط اب و هوایی می تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد . همچنین یک سنسور مخصوص تعیین جهت و سرعت جریان باد و یک سنسور دیگر مخصوص تعیین میزان فشار هوا که بر روی برجک تان نصب شده است . پریسکوپ مرکزی این تانک نیز به صورت دیجیتال طراحی شده است و قابلیت زوم بسیار قوی را دارا می باشد ومی تواند در روز مسافت 6000 متر را به خوبی وبا وضوح بالا نمایش دهد . این پریسکوپ به صورت wide طراحی شده است و با کمک لنز های بسیار قوی خود می تواند تصویری گسترده از محیط بیرون تانک را نمایش دهد . از دیگر ویژگی های این پریسکوپ ، چرخش 360 درجه ان است که به وسیله این قابلیت خدمه تانک می توانند تمام محیط اطراف تانک را با دقت زیر نظر داشته باشند . همچین پریسکوپ این تانک مجهز به یک سنسور فروسرخ می باشد که می تواند کوچکترین اثرات گرمایی را با طول موج های کوتاه 6.5 تا 14 میکرون را به راحتی کشف کند .

ادامه مطلب ...

سامورائی جنگنجوی ژاپن تانک TK – X( قسمت اول )

مقدمه :

این تانک که با نام تانک type 10 نیز شناخته میشود ، طی طرحی به نام MBT –X tk xطراحی و تولید شد . هدف از این طرح ، طراحی  و تولید یک تانک جدید برای جایگزین کردن تانک های قدیمی type 74 ژاپنی بود . در سال 1990 نیروهای ژاپن به فکر تولید یک تانک برای ارتش به منظور جایگزینی type 74 بودند و در همان سال با تخصیص بودجه این طرح رسما اغاز شد . در 15 اکتبر سال 2001 طرح این تانک تکمیل شد و در همان سال تعداد 35 دستگاه از ان ساخته شد و در اختیار نیروهای نظامی این کشور در ایالت هوکایدو قرار داده شد تا عملیات باز بینی و بازنگری انرا انجام دهند . در 13 فوریه سال 2008 یک سری بازبینی هایی بر روی این طرح اغاز شد و یک سری سیستم های ان اصلاح شد . بنا به اعلام رسمی مقامات ژاپنی این تانک در ابتدا تنها برای نیروهای ژاپنی تولید خواهد شد و تا تکمیل نیاز نیروهای ژاپن برای جایگزینی تانک های قدیمی خود ، این کشور قصد صادرات این تانک مدرن را نخواهد داشت . تولید قطعات مکانیکی این تانک به صنایع سنگین میتسوبیشی سپرده شد و شرکت اصلی طرف قرار داد نیز گروه تحقیقات صنعتی TRDI در استان ساگامی هارا میباشد .  هزینه های طراحی اولیه ی این طرح تا سال 2001 که نمونه های اولیه این تانک عرضه شد ، معادل 48 میلیارد ین ژاپن ( معادل 450 میلیون دلار به ارزش زمانی سال 2001 ) هزینه داشته است .به عقیده اکثر کارشناسان نظامی در جهان ، ساخت این تاتک توسط ژاپن در واقع پاسخی بود به ساخت تانک مدرن type 99 توسط چین ، که با ساخته شدن این تانک مدرن توسط ژاپن موازنه زرهی بین این دو کشور مجددا برقرار شد . این تانک به طور متوسط 20 تن سبک تر از تانک های مطرح جهان میباشد . علت این امر نیز فشار مسئولین جهت رعایت مقررات عبور و مرور جاده ای در ژاپن میباشد . مقامات نظامی ژاپن اعلام کرده اند که این کاهش وزن این تانک به دلیل رعایت مقررات محدودیت وزن در جاده های ژاپن میباشد . تانک type 90 به دلیل داشتن وزن سنگین در بسیاری موارد مجاز به خارج شدن از هوکایدو نبود ، مگر برای مقاصد اموزشی .

ادامه مطلب ...